معاون وزیر آموزش و پرورش: سیره شهدای دانش‌آموز به نوجوانان معرفی شوند

بجنورد- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: سیره و باورهای شهدای دانش آموز باید به عنوان الگو در برابر هجمه های فرهنگی دشمن به نوجوانان معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، اصغر باقر زاده روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان شهدای غزه بجنورد اظهار کرد: دانش‌آموزان باید منش و ویژگی های شهیدان به ویژه شهدای دانش آموزی را الگو و چراغ راه خود قرار دهند.

وی افزود: بی تردید موفقیت‌های کشور مرهون رشادت‌های شهدا است و اینک ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است.

باقرزاده تصریح کرد: در این میان از تمامی فعالان عرصه تعلیم و تربیت می خواهیم که سرگذشت شهدا را برای دانش آموزان بازگو کنند.

وی با اشاره به شهید دانش آموز تفحص شده در مناطق عملیاتی، گفت: هنگام تفحص این شهید دانش آموز کتاب فارسی کلاس دهم و یک خودکار نیز پیدا شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: این شهید نوجوان کتاب فارسی خود را به میدان جنگ آورده بود تا در کنار عملیات های دفاع مقدس پیگیر درس های خود نیز باشد.

نقش آموزه های قرآنی در جلوگیری از آسیب ها

استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین اظهار کرد: معلمان باید تعالیم قرآنی را در کلاس های درس بیشتر آموزش دهند و نسبت به این امر اهتمام جدی داشته باشند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: بی تردید پیوند کودکان و دانش آموزان با قرآن کریم، می تواند از آسیب ها اجتماعی جلوگیری کند.

وی تصریح کرد: فعالان عرصه تعلیم و تربیت می توانند کلاس درس با آیه قرآنی که سرشار از مفاهیم آموزنده است، آغاز کنند.

حسین نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان به اهمیت قرآن پی برده اند و به همین دلیل سعی می کنند با هجمه های فرهنگی نقش این کتاب آسمانی را در جامعه کمرنگ کنند.

۱۹۲ هزار دانش آموز خراسان شمالی در مقاطع مختلف تحصیلی امروز (شنبه) همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ آغاز و راهی بوستان‌های علم و دانش شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha