زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان کرمانشاه به صدا در آمد+فیلم

کرمانشاه - ایرنا - آیین بازگشایی مدارس استان کرمانشاه با نواختن زنگ «مهر و مقاومت» همزمان با اولین روز مهر ماه با حضور مقامات ارشد استان، فرماندهان نظامی، مدیران آموزش و پرورش، دانش آموزان و معلمان صبح امروز شنبه در دبیرستان دخترانه شاهد علامه مجلسی شهر کرمانشاه به صدا در آمد.

به گزاش خبرنگار ایرنا؛ استاندار کرمانشاه در آیین نواختن صدای زنگ بازگشایی مدارس استان کرمانشاه؛ با تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان، افزود: امروز به برکت خون شهدا که در هفته دفاع مقدس آن قرار داریم سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم.

«محمدطیب صحرایی» در ادامه به اهمیت قدرت علم و دانش برای توسعه و پیشرفت کشور و استان اشاره کرد و گفت: اگر علم و دانش داشته باشیم بر سرنوشت خودمان حاکم خواهیم شد و اگر نه، برده و زیر دست دیگران خواهیم شد.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان کرمانشاه به صدا در آمد+فیلم

صحرایی در ادامه گفت: تا دیروز در همین دوران دفاع مقدس ابر قدرت ها ما را تحریم می کردند که سیم خادار وسایل اولیه از کشورهای دیگر نخریم؛ اما به واسطه همین پیشرفت علم و دانش امروز کشورها را تحریم می کنند که اگر از ایران پهباد، موشک و واکسن بخرند.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود به دسیسه و توطئه دشمنان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: بواسطه همین پیشرقت و توسعه که کشورمان به صورت پلکان و گام به گام در طول دوران انقلاب کسب کرده دشمنان امروز جرات ندارند به مرزهای ما حمله کنند و با دسیسه و نامردی دست به توطئه می زنند تا دانش آموزان و خانواده ها را از مدرسه دور کنند.

صحرایی همچنین به شکست دشمنان در این دسیسه و توطئه که سال گذشته راه اندازی کردند با فداکاری شهدای امنیت اشاره کرد و گفت: امروز با آرامش و امنیت کامل سال تحصیلی جدید را آغاز می کنیم.

استاندار کرمانشاه در پایان از دانش آموزان و معلمان یک سوال پرسید که اگر آنها مسئول استان بودند سه اقدام اساسی و مهمی که برای توسعه و پیشرفت استان انجام می دادند چه بود، و مهم ترین آن را در ۱۰ خط توضیح دهند.

آموزش و پرورش استان کرمانشاه میزبان ۳۷۰ هزار دانش آموز است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز در این آیین گفت: آموزش و پرورش استان کرمانشاه امسال میزبان ۳۷۰ هزار دانش آموز، ۲۶ فرهنگی شاغل در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه با بیش از ۱۶ هزار کلاس درس است.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس استان کرمانشاه به صدا در آمد+فیلم

« سلمان محمدی» در ادامه با تبریک هفته دفاع مقدس و بازگشایی مدارس ، برای دانش آموزان و معلمان در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه مهمترین پیام شهدا را ایستادگی و مقاومت در مقابل استکبار جهانی دانست.

قرائت میثاق نامه با شهدا از جلوه های این مراسم بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha