معاون استاندار سمنان: سلاح امروز جوانان در برابر دشمنان دانش و تخصص است

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به راهبرد جنگ روانی به عنوان دسیسه دشمنان برای رسیدن به اهدافشان، تصریح کرد: نیاز امروز میدان مبارزه سلاح به دست گرفتن نیست، بلکه سلاح امروز نوجوانان و جوانان دانش و تخصص آنها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دوره اول دخترانه هجرت شهر سمنان افزود: جنگ امروز دشمنان جنگ روانی و جنگ شناختی است و دانش‌آموزان با تعلیم و تربیت هدفمند و آگاهی از دسیسه دشمنان، می‌توانند شکست دشمن را رقم بزنند.

وی افزود: دشمنان در یکسال گذشته با بمباران اطلاعات نادرست افکار جوانان را هدف قرار دادند. در این جنگ شناختی موشک‌ها گوشی‌های تلفن همراه است که اطلاعات غلط را منتقل می‌کنند و ارتقای سواد رسانه‌ای لازمه شکست دشمنان در این میدان است.

وی تصریح کرد: میدان جنگ امروز فضای رسانه‌ای است و باید در این میدان با روشنگری تهاجم فرهنگی را خنثی کرد و برای ناکامی دشمنان جوانان الگویی بهتر از شهدا ندارند.

حمیدی با اشاره به برگزاری کنگره سه‌هزار شهید در بهار ۱۴۰۳، افزود: تهاجم روانی و جنگ شناختی دشمن، جنگ سختی است که الگو قراردادن شهدا موجب بصیرت افزایی و پیداکردن راه درست از میان راه‌های نادرست ولی دارای جاذبه‌ برای نوجوانان و جوانان است.

معاون استاندار سمنان: سلاح امروز جوانان در برابر دشمنان دانش و تخصص است

وی یادآور شد: زنگ «یاریگران زندگی» همزمان با زنگ مقاومت و زنگ مهر در مدارس استان سمنان به صدا درآمد، چرا که اعتیاد از جمله راهبردهای دشمنان برای گرفتن توانایی جسمی و روحی جوانان است و باید در این زمینه هوشیار بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: اعتیاد از جمله موضوعاتی است که نقشه شوم دشمن در تهاجم فرهنگی را کامل می‌کند، دشمن به دنبال این است که اعتیاد در جوانان رونق و گسترش یابد و آسیب‌پذیری جامعه در این زمینه باید برطرف شود و از نسل آینده‌ساز جامعه مراقبت کرد.

سند تحول بنیادین محور برنامه‌های آموزش و پرورش استان سمنان

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان هم در این آیین گفت: سند تحول بنیادین محور اقدامات و برنامه‌های آموزش و پرورش استان است و تمام فرهنگیان با اهتمام ویژه برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و سند تحول بنیادین تلاش می‌کنند.

سیدجمال وزیری با بیان اینکه نظام برنامه‌ریزی عملیاتی با اهتمام ویژه از وزارتخانه تا مدرسه اجرایی خواهد شد، افزود: مدرسه‌ها باید محل تولید علم و مهارت و پژوهش‌محوری و فناورمحور باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر کاهش فاصله میان مدرسه و خانه، افزود: تربیت و پرورش همراه با آموزش مورد توجه ویژه است، چرا که دشمنان از طریق جنگ روانی و تهاجم فکری ذهن جوانان را نشانه گرفته‌اند و در این شرایط «جهاد تبیین» لازمه خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان است.

یکهزار و ۲۸ مدرسه با ۱۱ هزار و ۲۰۰ نیرو در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرای ۱۳۳ هزار دانش آموز استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha