طرح‌های سمنان در زمینه پایتختی کتاب اثرگذار و مردمی است

سمنان- ایرنا- دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: طرح‌ها و برنامه‌های شهر سمنان در زمینه کسب «پایتخت کتاب ایران» در مقایسه با دیگر شهرها اثرگذر و مردمی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل جانعلی پور روز شنبه در جمع خبرنگاران در سمنان، افزود: سمنان در زمینه پایتختی کتاب ایران فعالیت ها و واقعیت های نهفته فراوانی دارد و طرح‌های شهر سمنان اثرگذار است، طرح های خوبی ارائه شده به ویژه اینکه این طرح ها از مسیر بخش مردمی اجرا شده است.

وی تصریح کرد: ارائه این طرح ها و فعالیت ها که با مشارکت مردم بوده است، باعث شده تا سمنان در ردیف ۱۲ «شهر دوستدار کتاب» کشور قرار گیرد.

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران، داشتن کارنامه درخشان در مورد فعالیت های توسعه و گسترش کتاب و کتابخوانی را از محورهای مهم در انتخاب «شهر پایتخت کتاب ایران» دانست و گفت: برخورداری از تنوع و نوآوری، استفاده از فناوری‌های نوین و علمی که قابلیت تعمیم به سایر شهرها را داشته باشد، مشارکت دادن همه بخش ها و به ویژه داشتن پشتیبانی مردمی طرح ها و برنامه ها، از محورهای مهم در انتخاب «شهر پایتخت کتاب» است.

طرح‌های سمنان در زمینه پایتختی کتاب اثرگذار و مردمی است

معرفی «شهر پایتخت کتاب» در نیمه دوم آبان

دبیر جشنواره پایتخت کتاب ایران، از برگزاری جشن «شهر پایتخت کتاب» در نیمه دوم آبان امسال در شهر منتخب خبر داد و افزود: بازدید و بررسی از طرح ها و برنامه های ۱۰ شهر دوستدار کتاب تا ۱۵ مهر انجام می‌شود و از پانزدهم مهر نتایج جمع بندی خواهد شد و سمنان اولین شهر در آغاز روند بازدیدها است.

وی گفت: شورای انتخاب «شهر پایتخت کتاب» تا پایان مهر که اعضای آن با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب می شوند تشکیل و هشتمین «شهر پایتخت کتاب» را بررسی و نتیجه را اعلام می کنند و جشن پایتخت کتاب نیز در نیمه دوم آبان در شهری که منتخب شود برگزار خواهد شد.

تیم داوری هشتمین پایتخت کتاب ایران در سفر به سمنان از طرح ها، فعالیت ها و برنامه های این شهر برای کسب عنوان «شهر پایتخت کتاب» بازدید کرد.

سمنان یکی از ۱۲ شهر دوستدار کتاب معرفی شده و برای دومین سال برای کسب عنوان «شهر پایتخت کتاب ایران» تلاش می کند و برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی به ویژه در بخش غیردولتی در این شهر اجرا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha