۲ مهر ۱۴۰۲، ۲۲:۳۲
کد خبر: 85237800
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش تنش در شمال کوزوو در پی کشته شدن یک افسر پلیس + فیلم

تهران- ایرنا- منابع خبری گزارش دادند امروز (یکشنبه) پس از کشته شدن یک افسر پلیس حدود ۳۰ مرد مسلح در یک صومعه پناه گرفته‌اند و توسط پلیس در کوزوو محاصره شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از یورونیوز، این رویداد پس از آن رخ داد که امروز (یکشنبه) در حمله شبه‌نظامیان صرب‌تبار در شمال کوزوو یک افسر پلیس کشته و افسر دیگری نیز زخمی شده است.

بر اساس بیانیه‌ای که پلیس کوزوو در همین رابطه منتشر کرد، آمده است: این ۲ پلیس در نزدیکی جاده‌ای که گزارش مسدود شدن آن را دریافت کرده بودند، در حال گشت‌زنی بودند که از چندین جناح با سلاح‌های سنگین از جمله نارنجک مورد حمله قرار گرفتند.

این حادثه در حالی رخ می‌دهد که تنش‌ها بین کوزوو و صربستان که استقلال استان سابق خود را به رسمیت نمی‌شناسد، افزایش یافته است.

مقامات پریشتینا، این قتل را یک اقدام تروریستی خوانده و بلگراد را به سازماندهی این جنایت متهم کردند.

ویوسا عثمانی رئیس جمهور کوزوو در رابطه با حمله به افسران پلیس این کشور، گفت: این حمله به کوزوو است. این حملات، قدرت بی‌ثبات‌کننده باندهای جنایتکار سازمان‌دهی شده توسط صربستان را ثابت می‌کند که برای مدت طولانی به بی‌ثبات کردن کوزوو و منطقه ادامه داده‌اند.

وی افزود: از متحدان خود می‌خواهیم تا به حمایت از ما برای تحقق تلاش‌هایمان در راستای برقراری صلح و نظم و حفظ حاکمیت بر کل جمهوری کوزوو کمک کنند.

آلبین کورتی نخست‌وزیر کوزوو نیز در همین رابطه گفت: جنایتکاران سازمان یافته با حمایت مالی و لجستیکی مقامات بلگراد به کشور ما حمله می‌کنند.

کورتی افزود: حداقل ۳۰ شبه‌نظامی مسلح در حال حاضر توسط نیروهای پلیس ما محاصره شده‌اند و من از آنها دعوت می‌کنم تسلیم شوند.

به گزارش ایرنا، صرب‌ها که اکثریت جمعیت منطقه شمالی کوزوو را تشکیل می‌دهند، همچنان اعلامیه استقلال سال ۲۰۰۸ کوزوو از صربستان را نمی‌پذیرند و با گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ در سال ۱۹۹۹ بلگراد را پایتخت خود می‌دانند.

از سوی دیگر، آلبانیایی‌ها بیش از ۹۰ درصد جمعیت کوزوو را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha