آغاز برداشت پیاز از مزارع آذربایجان غربی/ اقدامی دیگر در جهت تغییر الگوی کشت

ارومیه - ایرنا - مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: برداشت پیاز از مزارع استان آغاز شده و امسال براساس برآوردهای انجام شده، ۱۲۷ هزار و ۹۹ تن از این محصول در استان برداشت می‌شود.

مهدیه فلاح روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان هایی که بیشترین سطح زیر کشت پیاز استان را به خود اختصاص داده اند شامل شهرستان‌های میاندوآب، مهاباد، نقده، بوکان و شاهین دژ هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۲ هزار و ۱۱۸ هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول پیاز قرار داشت، اضافه کرد: ارقام کشت شده شامل پیاز قرمز آذرشهری، زرگان و پیاز محلی است.

وی ادامه داد: توسعه‌ آبیاری میکرو این محصول از اهداف سازمان برای صرفه جویی در مصرف بهینه آب است که امسال در سطح یک‌هزار و ۸۰۲ هکتار با استفاده از نوار تیپ آبیاری و کشت شده بود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: در سال زراعی جاری تغییر الگوی کشت برای محصولات زراعی در شهرستان ها کلید خورده که پیاز نیز جزء این محصولات است.

فلاح گفت: پیاز تولیدی آذربایجان غربی از کیفیت خوبی برخوردار است و در صورتی که شاهد بارش‌های بهتری باشیم، عملکرد و بازدهی بیشتر این دست محصولات زراعی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: عملیات برداشت این محصول در سطح استان از اواخر شهریور آغاز شده و تا اوایل آبان ماه نیز کار برداشت ادامه خواهد داشت.

آذربایجان‌غربی دارای ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی با تولید سالانه بیش از ۶ میلیون تن محصول کشاورزی است؛ ۲۳۵ هزار بهره‌بردار در این بخش مشغول تولید و کسب‌وکار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha