۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85238032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معلمان در کنار علم به دانش‌آموزان درس زندگی دهند

سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان از معلمان خواست غیر از علم، درس زندگی و آداب معاشرت را به دانش‌آموزان ارائه داده و به روز باشند.

به گزارش ایرنا، زنگ مهر و مقاومت روز دوشنبه سوم مهر همزمان با سراسر کشور و با حضور حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز در بیش از سه هزار مدرسه شهری و روستایی استان کردستان طنین انداز شد.

آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور نماینده ولی فقیه در کردستان، معاون امور عمرانی استاندار، فرمانده سپاه بیت‌المقدس و جمع دیگری از مسئولان فرهنگی، اولیا و مربیان و دانش آموزان صبح امروز دوشنبه در دبستان دخترانه حیرت سجادی سنندج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این آیین از معلمان خواست دانش‌آموزان را به گونه‌ای تربیت کنند که افتخار آفرین باشند و اظهار کرد: بهترین و مهمترین کار برای دانش‌آموز تحصیل علم است و اگر امروز صاحب نام این مدرسه (حیرت سجادی) برسر درب چندین مدرسه و مرکز علمی دیگر می‌درخشد، عزت علم را نشان می‌دهد و بی شک علم سلطنت می آورد.

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی افزود: از اولیای دانش‌آموزان انتظار می رود محیط خانواده را برای فرزندانشان امن و زمینه‌ فراگیری علم و دانش را برای آنان فراهم کنند و از لحاظ مختلف مواظب رفتار، کردار و رفت و آمد فرزندانشان باشند.

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین انداز شد

نماینده ولی فقیه در کردستان تاکید کرد: عوامل مدارس انجمن‌های اولیا و مربیان را فعال کنند چرا که آموزش خانواده در مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است و این مهم باید مورد توجه جدی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین نمادین اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و امروز مسئولان و اولیا به احترام این دانش‌آموزان و نظام تعلیم و تربیت در این آیین حضور پیدا کرده اند.

هاشم ناظمی جلال افزود: سال تحصیلی جدید در استان کردستان و با تلاش ۲۳هزار فرهنگی و عوامل کیفیت بخشی، مدیران مدارس و عوامل ستادی و با شعار کشوری "مدرسه قوی ایران قوی" و شعار استانی "مدرسه پویا و با نشاط" در حدود سه هزار مدرسه و ۱۲ هزار کلاس درس و با حضور بیش از ۳۰۰ هزار دانش‌آموز آغاز می شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم مسیر ایران قوی از طریق مدرسه قوی رقم زده می شود، لذا از همه مسئولان درخواست داریم همانند گذشته یار و یاور مدارس باشند و از اولیای دانش‌آموزان نیز انتظار می رود در طول سال ارتباط خود را با آموزش و پرورش حفظ کنند.

در این آیین همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط محمد سعید کنعانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج قرائت شد.

در ادامه، زنگ مهر و مقاومت در این مدرسه توسط نماینده ولی فقیه در استان به صدا درآمد و پس از آن دانش آموزان در کلاس های درس حاضر و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha