نماینده مجلس: روایت پیشرفت حرکتی کارساز برای امیدآفرینی است

شهرکرد – ایرنا – نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار گفت: در راستای جهاد تبیین "روایت پیشرفت" حرکتی خوب، کارساز و موثر برای ایجاد و تقویت امیدآفرینی در جامعه به شمار می‌رود.

قدرت‌الله حمزه شلمزاری روز سه شنبه با اشاره به محورهای سخنان رییس جمهور در جمع دانش‌آموزان در روز اول مهر در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: در شرایطی که دشمن برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردهای انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی مفصلی دارد مهمترین اقدام ما باید روایت‌گری دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی باشد.

وی افزود: می‌طلبد آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها؛ با هدف آشنایی دانش‌آموزان و دانشجویان با دستاوردهای انقلاب اسلامی زمینه بازدید آن‌ها از پروژه‌های مهم و اثرگذار افتتاح شده و در دست اجرا را فراهم کنند.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار با تاکید براینکه روایت پیشرفت نقش مهمی در روشن‌گری جامعه دارد گفت: این بسیار خوب است که دانش آموزان و دانشجویان این سرزمین متوجه شوند که در درون کشور چه می‌گذرد و چه گام‌های مهم توسعه‌ای برداشته می‌شود.

حمزه شلمزاری با بیان اینکه نیروی انسانی عامل توسعه و پیشرفت در هرکشوری به شمار می‌رود، اظهار کرد: فنداسیون و سنگ بنای نیروی انسانی در مدارس است و در همین ارتباط معلمان و والدین باید برای تربیت دانش‌آموزان بعنوان مدیران آینده دست به دست هم بدهند چون رشد علمی و تربیتی فرزندان این سرزمین به طور قطع در پیشرفت و تعالی کشور نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: دوران دانش‌آموزی بهترین دورانی است که باید شاکله و هویت افراد شکل بگیرد تا بتوان شاهد توسعه و پیشرفت کشور بود.

حمزه شلمزاری با اشاره به این سخن رییس جمهور در خصوص مدرسه قوی کشور قوی گفت: امام راحل دانشگاه را محل تربیت دانشمندان بزرگ و جبهه را بعنوان دانشگاه معرفی کردند اما زیربنای همه این‌ها از مدرسه شروع می‌شود و باید دولت‌‍مردان و مسوولان بیشتر به مدرسه و تربیت دانش‌آموزانی توانمند توجه داشته باشند.

دستاوردهای انقلاب تبیین نشده است

وی با تاکید بر تمرکز دشمن برجوانان و نوجوانان این سرزمین افزود: درشرایطی که هدف اصلی دشمن در داخل کشور ناامید سازی از آینده و سیاه نمایی ازگذشته است ما نتوانسته‌ایم دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی در جامعه تبیین و برای جوانان و نوجوانان ترسیم کنیم که وضعیت کشور قبل از انقلاب چه بود و بعد از انقلاب چه شده است؟.

به گفته نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در بحث تبیین دستاوردهای انقلاب هم دولتمردان و هم نمایندگان مجلس و همه دلسوزان این نظام و انقلاب ضعیف هستند این درحالی است که دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی برنامه جدی دارد و در این زمینه تلاش می‌کند.

وی یادآور شد: در شرایطی که ناامیدی ملت ایران مهمترین هدف دشمن به شمار می‌رود این وظیفه همه دست اندرکاران است که در راستای تبیین دستاوردهای نظام گام بردارند.

حمزه شلمزاری گفت: با وجود اینکه ایران در بحث انرژی هسته‌ای حرف برای گفتن دارد اما مردم به طور عام و جوانان به طور خاص تصور می‌کنند هدف از دستیابی به این ظرفیت تنها تولید ادوات جنگی است در حالی که انرژی هسته ای زیربنا و اساس توسعه در علم پزشکی، کشاورزی، صنعت و تولید برق به شمار می‌رود.

به گفته نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیاربا وجود انجام کارهای بزرگ در زمینه انرژی هسته‌ای، دسترسی به فناوری موشک‌های نقطه زن و پهپاد در بخش نظامی پیشرفت خوبی داشته‌ایم که این دستاورد بزرگ دانشمندان جوان این سرزمین تاکنون به خوبی در کشور تبیین نشده است.

حمزه شلمزاری یادآور شد: افزون بر این کارهای مهمی در بخش زیرساخت‌ها، راه، آب، سد و فرودگاه انجام شده اما به دلیل سایه انداختن گرانی و تورم بر این دستاوردها مردم خدمات برجسته انجام شده را نمی‌بینند.

وی ادامه داد: در این شرایط حساس همه دلسوزان نظام وظیفه دارند در راستای تقویت امید به آینده که توسعه و پیشرفت را در جامعه به دنبال دارد دستاوردهای نظام را به خوبی برای مردم بیان کرد.

حمزه شلمزاری اظهار داشت: دانش‌آموزان و همه قشرهای جامعه در قالب اردوهای راهیان نور و اعزام به مناطق جنگی تا حدودی در جریان دوران دفاع مقدس و ایثارگری‌های جوانان این سرزمین برای دفاع از خاک و میهن خود آشنا شدند و امروز نوبت این رسیده که در قالب برگزاری اردوهای راویان پیشرفت روایت‌گر پیشرفت و توسعه کشور در سایه تحریم‌ها و ظلم ظالمان باشیم.

وی افزود: هرچند چهارمحال و بختیاری جزو مناطق محروم کشور به شمار می‌رود اما کارهای مهمی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعت، راه، آب، برق و گاز انجام شده است که باید بعنوان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی با افتخار بیان و تبیین شود.

حمزه شلمزاری تاکید کرد: امروز تمام ۴۳ شهر استان گاز دارند و از ۶۳۸ روستای دارای قابلیت گازرسانی ۵۴۴ روستا به شبکه گاز متصل شده و گازرسانی به ۴۹ روستا نیز در دست اجراست.

وی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که در بن بست قرار دارد و تلاش شده با ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های مختلف زمینه خروج این استان از بن بست فراهم شود و با هدف روشن‌گری جوانان ونوجوانان باید از نزدیک شاهد این اقدامات باشند.

حمزه شلمزاری با تاکید براینکه در مقابل دسیسه‌های دشمن هر جا مردم وارد شده‌اند پیروز میدان بوده‌ایم گفت: در بحث توسعه و پیشرفت باید از توان مردم استفاده کرد و با فرهنگ سازی تلاش شود دانش‌آموزان و دانشجویان ضمن آشنایی با کار و مهارت راویت‌گر اقدامات خادمان خود باشند.

نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار اضافه کرد: امروز امکانات خوبی در اختیار مردم قرار گرفته شده است که هم باید دیده وهم باید نقد شود.

بیان دستاوردهای نظام وظیفه دولت است

حمزه شلمزای در خصوص علت ورود مستقیم رییس جمهور به بحث روایت پیشرفت گفت: دولت هم وظیفه حل مسائل و مشکلات را برعهده دارد و هم به واسطه اینکه در میدان است وظیفه بیان دستاوردها را برعهده دارد.

وی با بیان اینکه تربیت، آموزش، اقتصاد، صنعت و پیشرفت وظیفه دولت است افزود: تاکید رییس جمهور بر بحث روایت پیشرفت و طرح آن در جمع دانش آموزان نشان داد که ایشان خوب متوجه شدند که در این خصوص باید از کجا شروع کنند هرچند بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبرمعظم انقلاب پیش از این تذکر لازم را به زبان دیگری مطرح کرده بودند

وی تاکید کرد: همان‌طوری که دولت در سیاست خارجی خوب ورود پیدا کرد در بخش تربیت و آموزش هم به موقع ورود پیدا کرده و امید می‌رود مابقی مسوولان نیز برای توسعه، پیشرفت و حل مشکلات مردم ورود کنند و این جای تقدیر دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha