۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85238362
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۱۱۵ قطعه زمین در گیلان آماده واگذاری به خانوارهای دارای سه فرزند شد

رشت - ایرنا - سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تاکنون ۱۱۵ قطعه زمین به مساحت ۲۴ هزار و ۱۰۰ مترمربع برای واگذاری به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در گیلان آماده شده‌است.

محمدرضا فلاحتگر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در شهرستان کیاشهر ۷۵ قطعه، شفت هفت، فومن هشت و تولم شهر "جمعه بازار" ۲۵ قطعه زمین برای واگذاری به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر آماده شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: اراضی آماده شده از هفته آینده به ۱۵۰ خانواده در کیاشهر، ۱۴ خانوار در شهرستان شفت، ۱۶ خانواده در فومن و ۵۰ خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در تولم شهر اعطا می‌شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ثبت نام ۱۱۹ هزار و ۲۸۶ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان اضافه کرد: تاکنون ۲۶ هزار و ۸۷۲ متقاضیان دارای چهار شرط در نظرگرفته شده تایید نهایی شدند و زمین ۱۵ هزار و ۸۴۲ متقاضی تامین شده‌است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ هزار و ۸۸۱ متقاضی دارای آورده بالای ۴۰ میلیون تومان هستند، اظهار کرد: ۹ هزار و ۶۱۷ واحد مسکونی در گیلان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حال اجراست.

فلاحتگر با تشریح ساخت واحدهای مسکونی در طرح حمایتی، بازآفرینی، خودمالکی "بخش خصوصی" بخش روستایی و جوانی جمعیت خاطر نشان کرد: هزار و ۱۵۷ متقاضی در گیلان در طرح جوانی جمعیت ثبت‌نام کردند که ۴۵۵ متقاضی تایید اولیه و نهایی شدند.

وی اظهار کرد: هزینه بالای آماده‌سازی و تحکیم بستر سایت‌های نهضت ملی مسکن به دلیل شرایط خام، آب و هوای منطقه و بالا بودن سطح ایستایی آب های زیرزمینی نسبت به سایر استان‌ها، عدم امکان استفاده از اراضی به دلیل نوع باغی و کشاورزی، کمبود مصالح خام مصرفی و عدم وحدت رویه در محاسبه عوارض صدور پروانه توسط شهرداری‌ها از جمله چالش‌های نهضت ملی مسکن در گیلان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha