۲۶ شهریور ۱۴۰۲، ۱۴:۲۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85230598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در گیلان سرعت گیرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: ساخت واحدهای مسکونی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها در استان سرعت یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای مسکن گیلان که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در رشت برگزار شد، اظهار کرد: طرح نهضت ملی مسکن به عنوان برنامه راهبردی دولت در دستور کار قرار دارد از اینرو عقب ماندگی در حوزه ساخت مسکن در این استان که از گذشته به جا مانده باید برطرف شود و ساخت واحدهای مسکونی سرعت یابد.

وی یک بخش از مشکلات ساخت مسکن در گیلان را مربوط به کمبود زمین عنوان کرد و افزود: اقتصاد کشور بر محور کشاورزی است از اینرو ضمن حفظ اراضی کشاورزی باید راهکارهایی را برای تامین زمین به منظور ساخت واحدهای مسکونی یافت تا مشکلات مردم و جوانان در حوزه مسکن مرتفع شود.

نماینده عالی دولت در گیلان به موضوع واگذاری زمین از سوی بنیاد مستضعفان و دانشگاه آزاد برای ساخت مسکن اشاره کرد و ادامه داد: این مهم یک فرصت خوب است که باید از آن استفاده کرد ضمن اینکه انتظار می رود تا این واگذاری‌ها ادامه یابد.

عباسی اظهار کرد: البته یک بخش از زمین‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن در اختیار پیمانکار و کارفرما قرار گرفته که باید با نظارت جدی، کار ساخت و ساز با سرعت و با مصالح مناسب و دانش روز انجام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به قانون جوانی جمعیت و خانواده و ضرورت همکاری تمامی دستگاه‌های مربوط برای اجرای دقیق این قانون در استان خاطر نشان کرد: ساخت مسکن و واگذاری زمین در موضوع قانون جوانی جمعیت باید در اولویت قرار گیرد.

عباسی با تاکید بر دقت در انبوه سازی‌ها با توجه به شرایط اقلیم استان گیلان اظهار کرد: موضوعات مربوط به اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید برای مردم شفاف سازی شود آنان باید در جریان ساخت و سازها قرار گیرند و اعتمادسازی صورت گیرد.

وی در ادامه سخنانش در جلسه شورای مسکن با اشاره به برنامه کنترل بازار مسکن و اجاره بها از سوی دولت از دست اندرکاران صنعت، معدن و تجارت گیلان و سایر دستگاه های مربوطه خواست تا بر عملکرد مشاوران املاک نظارت جدی داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: مکاتباتی با وزیر راه و شهرسازی با موضوع رفع مشکلات در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان انجام گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha