شرایط ناپایدار جوی در استان اردبیل به‌مدت ۲ روز ادامه می‌یابد

اردبیل - ایرنا - بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از عصر امروز (دوشنبه سوم مهر) تا صبح چهارشنبه (پنجم مهر) با عبور موج کوتاهی از شمال غرب کشور شرایط جوی نسبتا ناپایداری در بیشتر مناطق استان اردبیل حاکم خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، در این مدت علاوه بر کاهش نسبی دمای هوا به‌تدریج بر میزان ابرها افزوده شده و در برخی ساعات در مناطقی از استان به‌ویژه در نواحی منتهی به کوهستان سبلان و بخش‌هایی از مناطق شمالی استان بارش باران (گاهی به‌صورت رگبار و رعدوبرق) و رخداد مه پیش‌بینی می‌شود.

مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان اردبیل با اشاره به احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها بر لزوم پرهیز از تردد در حاشیه این مناطق تاکید کرده است.

طی روز چهارشنبه هفته جاری کاهش دما در قله سبلان منجر به بارش به‌صورت باران و برف خواهد شد.

از حوالی ظهر چهارشنبه تا آخر هفته جاری ضمن پایداری نسبی شرایط جوی آسمان استان صاف تا نیمه‌ابری بوده و در اواسط روزها دمای هوا چند درجه‌ای افزایش می‌یابد ، ضمن اینکه در ساعات شبانه و اوایل صبح به‌دلیل ماندگاری پرفشار سطح زمین، هوای نسبتا سرد تداوم دارد.

اردبیل و شهرستان‌های این استان از شرایط هوایی و اقلیمی متغیری برخوردار هستند و مشاهده جلوه‌هایی از هوای فصول گوناگون در یک دوره زمانی کوتاه از جاذبه‌های طبیعی برای گردشگران علاقه‌مند در این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha