هاشمی: ورزش فقط بعد قهرمانی و حرفه‌ای نیست/ باید به ورزش همگانی توجه داشت

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: رسالت اصلی ما این است که بتوانیم به همگانی‌تر کردن ورزش بپردازیم. ورزش فقط بعد قهرمانی و حرفه‌ای نیست بلکه باید سلامتی مردم را در اولویت قرار داد که در این مسیر دغدغه‌ها و مشکلات زیادی داریم.

به گزارش ایرنا، کیومرث هاشمی در نشست هماهنگی ستاد هفته تربیت‌بدنی و ورزش تاکید کرد: یکی از برنامه‌های ما ورزش تربیتی است که آن را در اولویت‌های خود قرار داده‌ایم. همه باید دست به بدهیم و از همه ظرفیت‌ها برای پیش‌برد امور استفاده کنیم.

وی افزود: هفته تربیت‌بدنی سال‌هاست برگزار می‌شود، کمتر از ۱۵ درصد جامعه ورزش می‌کنند و رسالت اصلی ما در این شرایط آن است که بتوانیم به همگانی‌تر کردن ورزش بپردازیم. همه ورزش، بعد قهرمانی و حرفه‌ای نیست و باید سلامت مردم را در اولویت قرار دهیم و در این مسیر دغدغه‌ها و مشکلات زیادی داریم.

او ادامه داد: پیشنهادات خوبی در جلسه مطرح شد و باید نظرات برای جمع‌بندی، دسته‌بندی شود. یک هیات‌ رئیسه در ستاد که عضو شورای عالی ورزش است باید داشته باشیم که پیشنهادات دوستان را جمع‌بندی کرده تا تصمیم‌گیری شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: ما باید در هفته تربیت‌بندی یک برنامه ویژه‌ای داشته باشیم که افکار عمومی را به طور ویژه تحت تاثیر قرار دهد. ورزش در درون خود، ذات تبلیغی دارد اما سازمان‌یافته نیست. آن نگاهی که مقام معظم رهبری دارند، پیوست‌های تبلیغی است و باید در هفته تربیت‌بدنی این مساله را مدنظر داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در تمامی استان‌ها باید قهرمانان خود را در سطوح مختلف مشخص کنیم و این قهرمانان باید به دل مدرسه‌ها بروند و با دانش‌آموزان صحبت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha