منصور شیشه فروش؛ روز سه شنبه در نشست با نمایندگان شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ استان، افزود: سیستم های حمل مسافر در صنایع اصفهان باید متناسب با استانداردهای محیط زیستی باشد ، در صورتی که دودزا، فرسوده و فاقد معاینه فنی است.
وی به حوادث پرتکرار و مشابه در واحدهای صنعتی اشاره و بیان کرد: لازم است برای پیشگیری از حوادث ناوگان مسافربری در بخش صنایع تمهیداتی اندیشیده شود چرا که در صورت وقوع حوادث؛ قانون آن را ترک فعل محسوب می کند.
شیشه فروش گفت: ایمنی باید در شهرک های صنعتی و کارگاه های صنعتی جدی گرفته شود و قصور در این زمینه پذیرفتنی نیست.
وی تصریح کرد: واحدهای صنعتی و معدنی باید در باره رفع نواقص ناوگان حمل و نقل، رعایت استانداردها و معاینه فنی، سهمیه بندی کاشت درخت و آمبولانس های فرسوده، تهمیدات و اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بر اساس پژوهش های انجام شده واقعیت این است که درصد بالایی از آلودگی هوا در اصفهان مربوط به منابع متحرک ناوگان حمل و نقل است که جابجایی نیروهای فعال در صنایع این کلانشهر را انجام می دهند.
امیرحسین کُمیلی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل پرسنل شرکت های تولیدی در واحدهای صنعتی از رده خارج شده و آلایندگی بسیاری ایجاد می کند، افزود: این مساله باید داوطلبانه و با اولویت ابتدا از سوی صنایع برنامه ریزی و در کوتاه مدت اصلاح شود.
وی افزود: اقدام درست و به موقع برای رفع آلایندگی های هوای اصفهان همچنین نیازمند حمایت و همگرایی سایر نهادها و اجرای اقدامات موازی از جمله درختکاری و آبخیزداری است.
به گزارش ایرنا و بر اساس گزارش مرکز ملی تغییر هوا و اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، اصفهان در بین هشت کلانشهر ایران شامل تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج، اهواز، شیراز و اراک رُتبه نخست آلودگی هوا را دارد.
۸۰ شهرک صنعتی مُصوب در اصفهان وجود دارد که از این تعداد ۷۵ شهرک عملیاتی شده و در حال واگذاری است.
تاکنون ۵۰ درصد از شهرک های این استان به ظرفیت نهایی خود رسیدهاند.
در زمان حاضر بیش از ۱۴۰ هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی مُصوب و فعال استان اصفهان مشغول کار هستند.
نظر شما