دستگاه‌های فعال در طرح جوانی جمعیت، اقدامات خود را اطلاع‌رسانی کنند+فیلم

یزد- ایرنا- معاون سیاسی ،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: وظایف مشخص در قانون جوانی جمعیت برای همه دستگاههای اداری مشخص شده و باید این اقدامات اطلاع رسانی و به صورت مستمر پیگیری شود.

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی، روز چهارشنبه در نشست قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان یزد افزود: اختصاص اعتبار همه دستگاهها طبق قانون در موضوع جوانی جمعیت ابلاغ شده و باید اجرایی شود همچنین سازمان مدیریت استان نیز باید در این زمینه نظارت لازم را داشته باشد.

وی ادامه داد: همه باید خود را مسئول دانسته و اقدامات لازم را انجام دهیم همچنین در زمینه سقط جنین نیز باید اقدامات سلبی که انجام شده به اطلاع عموم رسانده شود و در این زمینه جای هیچگونه مماشات و کم کاری وجود ندارد .

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: اقدامات تخصصی دستگاههای مختلف نیز باید بصورت مستمر پیگیری شده و در نشست های تخصصی نیز مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد و بحث مقابله با سقط بعنوان یکی از موراد مهم آسیب های این بخش مورد واکاوی قرار گیرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه الغدیر استان یزد نیز در این نشست گفت: در طرح نفس، بیش از ۱۳۸ مراجعه کننده مورد مشاوره قرار گرفتند و خوشبختانه سه مرکز مشاوره در استان ایجاد شده که توانسته است فعالیت بسیار خوبی داشته باشد همچنین ۴۸ جلسه تاکنون با حضور دستگاههای مرتبط در سالجاری برگزار شده و عمده ترین مسئله نیز فعالیت فرهنگی است.

سرهنگ عباس جوکار اظهار داشت: فرهنگ فرد گرایی و رفاه طلبی، ترس از آینده، وضعیت اقتصادی ، هزینه مراقبت از بارداری ، هزینه درمان و سایر خوراکی ها ، مغایرت با اشتغال مادر و هزینه های دوران نوزادی بعنوان برخی از مورادی است که بعنوان دلیل سقط جنین عنوان شده است .

وی اظهار داشت: متاسفانه علی رغم دستور استاندار محترم هنوز برخی از دستگاههای اداری آنگونه که باید فعالیت ندارند و از حرف تا عمل برخی از ارگانها هنوز تفاوت وجود دارد چون برخی از این اقدامات نیاز به حضور صد در صد میدانی بوده و اجرای طرح نفس نیازمند همکاری همه دستگاه های استان است .

مهدیه سادات حسینی مطلق مدیرکل بانوان و خانواده استانداری یزد نیز در این نشست گفت:در استان یزد مقرر شده در سه حوزه تبیین، حمایت و اقدامات سلبی همه فعالیت ها مستقر شود و در مورد سقط جنین نیز اقداماتی توسط دستگاههای اجرایی انجام شده و در نشست های تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این نشست تعدادی دیگر از اعضا نیز درخواست ها و پیشنهادات خود را مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha