«ما یک خانواده‌ایم و هم سرنوشتیم» شعار جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان شد

تهران- ایرنا- جشنواره بین المللی «سلامت دانشجویان» با محوریت سلامت و همدلی و با شعار «ما یک خانواده‌ایم و هم سرنوشتیم» برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، طه راحمی اظهار داشت: با فهم ضرورت و اهمیت موضوع سلامت و همدلی در جمعیت دانشجویی سراسر کشور و دانشگاه‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی، دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان را با محوریت سلامت و همدلی و با هدف ارتقاء همدلی در عرصه‌های مهم علمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌کند.

وی، افزود: جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با شعار "ما یک خانواده‌ایم و هم سرنوشتیم" فرهنگ همدلی، خودمراقبتی و دگرمراقبتی را نیز در عرصه‌ بین‌المللی نهادینه خواهد کرد.

راحمی، گفت: جشنواره بین‌المللی سلامت با تاکید اساسی بر اهمیت موضوع سلامت، سلامت و همدلی را هدف گرفته و قصد دارد تا با ایجاد و فراخوان مشارکت جمعیت دانشجویان داخلی و خارجی این امر مهم را به انجام برساند.

وی، افزود: فراخوان عمومی ملی و بین‌المللی جشنواره سلامت از همه‌ دانشجویان داخلی و خارجی و جامعه‌ دانشگاهی ملی و بین‌المللی دعوت می‌کند تا با بکارگیری اندیشه‌های خلاق و مهارت‌های کاربردی خود به خلق آثار بپردازند و در جهت ارتقاء سطح همدلی و سلامت دانشجویان سراسر کشور و دیگر کشورها گام‌های مهم و تاثیرگذاری بردارند.

دبیر جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان، ادامه داد: جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان بستری است برای گردهمایی ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی دانشجویی و ایجاد یک مشارکت و اقدام جمعی همدلانه در جهت ارتقاء و بهبود سطح تعاملات بین‌المللی دانشگاه‌های جهان که می‌تواند منجر به ساخت روابط کاربردی میان دانشگاه‌های کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شود.

وی اظهار داشت: تبیین مفهومی و بیان ضرورت و اهمیت موضوع سلامت و همدلی، شبکه‌سازی ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت دانشجویی، ایجاد هم‌افزایی در جهت راهبردهای سیاست همسایگی جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت، ایجاد هم‌افزایی در جهت تقویت تعامل سازنده با شرکای راهبردی در حوزه سلامت، ایجاد هم‌افزایی در جهت استحکام و پیوند مشترک محور مقاومت با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشجویی در عرصه‌ منطقه بین‌النهرین، تبیین مولفه‌های مشترک چالش‌برانگیز اجتماعی در حوزه سلامت با محوریت همدلی در عرصه‌ بین‌المللی دانشجویی، شبکه‌سازی رسانه‌ای با تاکید بر محوریت سلامت و همدلی بین همکاران بین‌المللی جشنواره سلامت از جمله اهداف این جشنواره است.

دبیر جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان، تجمیع ظرفیت‌ها و بسترهای دانشجویی داخلی و خارجی در جهت ارتقاء سطح همدلی دانشجویی در عرصه‌ بین‌الملل، اجتماعی سازی سلامت در عرصه‌ بین‌الملل، کشف ظرفیت‌ها و ایده‌های نو در حوزه سلامت و همدلی، فرهنگ‌سازی حساس‌سازی، توانمندسازی، اصلاح رفتارهای فردی و اجتماعی دانشجویان در حوزه سلامت و تحقق شعار همدلانه‌ «ما یک خانواده‌ایم و هم‌سرنوشتیم» در فضای دانشجویی کشور و دیگر کشورهای همکار در فضای دبیرخانه‌ جشنواره را از دیگر اهداف راهبردی این جشنواره عنوان کرد.

راحمی، اهداف عملیاتی این جشنواره را تشکیل میزهای قاره‌ای کارگروه بین‌الملل، ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی جشنواره به دانشگاه‌های داخلی و خارجی، تشکیل باشگاه سلامت به جهت حفظ سرمایه اجتماعی جشنواره، برگزاری همایش‌های سراسری سلامت و همدلی در دانشگاه‌های سراسر کشور، برگزاری همایش‌های سراسری سلامت و همدلی در دانشگاه‌های دیگر کشورها در بستر آنلاین، تألیف و ترجمه‌ی مجموعه کتاب‌های سلامت و همدلی، ایجاد ارتباط سازمانی با سفارت‌خانه‌های مدنظر در جهت ابلاغ دیپلماتیک سیاست‌های جشنواره، فراخوان عمومی جشنواره در عرصه‌ی ملی و بین‌المللی با محوریت موضوعی سلامت و همدلی، ایجاد کارگروه همدلی و مقاومت در جهت تحقق همبستگی محور مقاومت در حوزه سلامت دانشجویی، ایجاد کارگروه دیپلماسی سلامت به جهت تحقق اهداف بین‌المللی جشنواره، تولید هنری بین‌المللی (موسیقی، نقاشی، تئاتر و غیره) در جهت ایجاد هم‌افزایی و همبستگی فرهنگی با محوریت سلامت و همدلی با رویکرد چندملیتی و اجرا و پیشبرد اهداف اجرایی خدمات رسانه‌ای و اجتماعی جشنواره برشمرد.

وی، گفت: در جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان دنبال ارتقاء همدلی در عرصه‌های مهم فرهنگی و اجتماعی از جمله سلامت هستیم که می‌تواند بن‌مایه مهمی در روابط و ارتقای نگرش فرهنگی جامعه گردد. از همین رو، محور جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان، سلامت و همدلی است.

دبیر جشنواره بین المللی سلامت دانشجویان افزود: آموزش، پژوهش و فناوری، ایده‌ها و تجارب نوآورانه، تولیدات رسانه‌ای، هنرهای تجسمی و فضای مجازی، بخش‌های رقابتی این جشنواره است.

وی درباره داوری آثار نیز اظهار داشت: فرآیند داوری شامل تدوین شاخص‌های ارزیابی، انتخاب داوران مرحله مقدماتی و نهایی، تدوین جدول زمان‌بندی از دریافت و انجام داوری و اعلام نتایج به دبیرخانه است.

راحمی گفت: داوری جشنواره در ۲ مرحله انجام خواهد شد. در مرحله اول آثار ارسالی مورد ارزیابی و داوری قرار خواهد گرفت. در مرحله نهایی نیز طی یک جلسه جمع‌بندی با شورای داوران با حضور داوران ملی و بین‌المللی که در یک جلسه مشترک انجام خواهد گرفت، ۱۵ روز قبل از برگزاری آئین اختتامیه منتخبین به دبیرخانه جشنواره معرفی می‌شوند.

داوران ملی و بین‌المللی این جشنواره از استادان و صاحب‌نظران با تجربه در زمینه‌های تخصصی و دارای شاخص‌های مورد نیاز و از چهره‌های نام‌آور انتخاب شده اند.

دومین جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان با محوریت موضوعی «سلامت و همدلی» و با شعار «ما یک خانواده‌ایم و هم‌سرنوشتیم» در بخش‌های رقابتی آموزش، پژوهش و فناوری، ایده‌ها و تجارب نوآورانه، تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی در سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳ در حوزه‌ی ملی و بین‌المللی با مشارکت فعال و پرشور تمامی دانشجویان داخلی و خارجی کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha