۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۰:۲۶
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85241212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود دستگاه قضایی منجر به صلح و سازش بین اهالی ۲ روستا در شاهرود شد

شاهرود - ایرنا - رییس کل دادگستری استان سمنان از رفع خصومت بین تعدادی از اهالی روستاهای علی آباد و صالح آباد در حوزه قضایی شاهرود خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبداللهی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اوایل سال‌جاری تعدادی از اهالی روستاهای علی آباد و صالح آباد از توابع حوزه قضایی شاهرود به دلیل اختلاف با یکدیگر به نزاع پرداختند که این نزاع منجر به آسیب و جراحات بدنی شد.

وی با اشاره به اینکه هر دو طرف دعوا درخواست رسیدگی قانونی به مرجع قضایی ارائه کردند، افزود: پرونده‌های قضایی متعددی در این راستا تشکیل شد.

عبداللهی به اجرای دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به عنوان یکی از روش‌های مناسب در کاهش اطاله دادرسی اشاره کرد و گفت: پس از تشکیل این پرونده‌ها به مسوولان قضایی شاهرود دستور داده شد که در رفع این اختلاف و ایجاد صلح و سازش اقدام کنند.

رییس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: تلاش‌های معاون قضایی شهرستان شاهرود پس از برگزاری نشست‌های متعدد، انجام مذاکره با بزرگان و صاحب پرونده‌ها در نهایت اختلافات رفع و منجر به صلح و سازش شد و روند رسیدگی نیز مشمول زمان نامتعارف نشد.

عبداللهی از دغدغه‌مندان فرهنگی، روحانیون، صاحبان تریبون و افراد صاحب نفوذ خواست؛ با افزایش آگاهی حقوقی، یار و مددکار دستگاه قضایی در اصلاح روابط بین افراد باشند تا علاوه بر افزایش حُسن رفتار در بین مردم از احتمال درگیری و نزاع‌های بعدی در جامعه جلوگیری شود.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha