رئیس دادگستری سمنان: حوادث شرق استان نباید به امنیت جامعه آسیب بزند

سمنان - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان سمنان با اشاره به وقوع حوادث مختلف در شهرستان شاهرود تاکید کرد که نباید اجازه داد مسایل و حوادث از این دست به ضریب امنیت استان لطمه وارد کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبداللهی شامگاه شنبه در نشست فوق‌العاده شورای تامین در سالن جلسات دادگستری حوزه قضایی شاهرود در شرق استان سمنان افزود: این نشست در پی وقوع حوادث متعدد در شهرستان شاهرود طی روزهای گذشته و به منظور حفظ امنیت روانی مردم و جامعه پیش‌بینی شد.

وی گفت: نباید ضریب امنیت استان سمنان لطمه ببیند لذا به سرعت ضاربین حادثه پارک بلوار، سوء‌قصدکنندگان به وکیل دادگستری، عامل کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه شاهرود و ضارب محیط‌بان شناسایی و دستگیر شوند و به عمل متخلفان طبق قانون رسیدگی شود.

رئیس کل دادگستری سمنان تاکید کرد: عوامل وقوع حوادث روزهای گذشته شناسایی و بدون اغماض به مراجع قضایی صلاحیت‌دار معرفی شوند تا مجازات بازدارنده برای آنان صادر شود.

وی گفت: نهادهای مسئول نیز رصد و پایش فعالان فضای مجازی را ادامه دهند و در صورت نیاز با کسب دستور مقام‌های قضایی، نسبت به منع قانونی فعالیت مجازی آن دسته از فعالان مجازی که قصد صدمه به امنیت روانی مردم را دارند، اقدام شود.

دستگاه قضا استان سمنان مدافع امنیت اجتماعی است

عبداللهی یادآور شد: دستگاه قضایی اجازه نمی‌دهد جان، مال و امنیت اجتماعی جامعه مورد تعرض قرار گیرد و در این مسیر از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی به اصحاب رسانه توصیه کرد: رسانه های محلی و اصحاب اطلاع رسانی سعی کنند در اطلاع رسانی این گونه مسائل یار و یاور نهادهای امنیت‌آفرین باشند و با مدیریت عملکرد خود، امید و وحدت را بیش از پیش در جامعه تقویت و از وقوع رفتار های هنجارشکن و التهاب‌آفرین خودداری کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: درباره اتفاقات روزهای گذشته در حوزه قضایی شاهرود، ضرورت دارد ضمن رعایت آرامش عمومی جامعه، با موثرین و مجریان وقوع آن حوادث برخورد قانونی و قاطع به‌عمل آید.

ضرورت برخورد قانونی با برهم‌زنندگان آرامش عمومی

عبداللهی ادامه داد: دستگاه قضایی صیانت و حفاظت از حقوق مردم و جامعه را امری ضروری و مهم می‌داند و ضمن تاکید بر برابری همه در قبال قانون، چنانچه اشخاص با فقدان کنترل هیجان یا از روی قصد و نیت عامدانه آرامش عمومی را جریحه‌دار کنند، برابر موازین قانونی با آنان برخورد خواهد شد.

وی گفت: جرائم مخل امنیت روانی مردم دارای مصادیق گوناگونی است و برخورد با این جرائم و توجه به دغدغه آحاد جامعه به‌ویژه افراد ارزشی و انقلابی، مطالبه دستگاه قضایی از مسئولان دخیل در این مسائل است.

حجت‌الاسلام "عباس امینی" امام جمعه شاهرود، سرهنگ موقوفه‌ای فرماندهی فراجا استان و اعضای شورای تامین حوزه قضایی شاهرود در این نشست حضور داشتند.

بی‌حرمتی به بانوی آمر به معروف و نهی از منکر در پارک بلوار، سوء‌قصد نافرجام به خانم وکیل دادگستری، کشف حجاب در مقابل مسجد قلعه و شلیک به محیط‌بان نمونه کشوری از سوی شکارچیان غیرمجاز، از حوادث روزهای گذشته در شهرستان شاهرود در شرق استان سمنان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha