سهم مازندرانی‌ها در پرداخت زکات ۸۸۰ میلیارد ریال است

ساری - ایرنا - رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران میزان پرداخت زکات از سوی مردم این استان در ۶ ماهه نخست امسال را ۸۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام عباسعلی فغانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پیش بینی می شود این رقم به بیش از یک هزار میلیارد ریال تا پایان سال جاری افزایش یابد.
وی گفت: خوشبختانه اجرای برنامه های زکات در مازندران نسبت به پارسال ۱۰۰درصد محقق شده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه در مازندران با کمبود زکات واجب واجه شامل گندم، جو، گوسفند، گاو و کشمش مواجه هستیم، افزود: زکات مستحبی شامل همه اقلام کشاورزی می شود که فتوا همه مراجع است.

حجت الاسلام فغانی تاکید کرد: موارد مصارف زکات تنها مختص به معیشت مردم نیست بلکه تامین جهیزیه و ساخت مسکن محرومان از جمله دیگر موارد است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال زکات نقدی توسط کمیته امداد، شورای زکات و شبکه نیکوکاری جمع آوری شد، گفت که این میزان مبلغ برای مسکن محرومین، تهیه جهیزیه، هزینه تحصیلی نیازمندان و آزادی زندانیان هزینه شده است.
رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران با اشاره به اینکه امسال بیش از ۸۰ درصدشوراهای زکات روستاها را فعال کردیم، گفت: پارسال ۱۲۴۰ شورای زکات داشتیم که امسال به یکهزار و ۹۴۶ افزایش یافته است.

سهم مازندرانی‌ها در پرداخت زکات ۸۸۰ میلیارد ریال است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha