۴۰۰ بسته آموزشی به دانش آموزان محروم مازندران اهدا شد

ساری- ایرنا- اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران هر سال و در آغاز سال تحصیلی طرح «مهر تحصیلی» برای حمایت از دانش آموزان محروم و نیازمند اجرا می کند و امسال نیز این طرح با اهدای ۴۰۰ بسته آموزشی اجرا شد.

به گزارش ایرنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی و توزیع این تعداد بسته های آموزشی میان دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان، گفت: ارزش هر بسته تحصیلی پنج میلیون ریال است که با کمک بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) به دانش آموزان جامعه هدف اهدا می‌شود.

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌ جناسمی افزود: همه ساله در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، طرح مهر تحصیلی در راستای اجرای امینانه نیات موقوفات در مازندران اجرا می‌شود.

وی افزود: اوقاف و امور خیریه با تهیه اقلام مورد نیاز تحصیلی دانش‌آموزان کم برخوردار امکانات لازم را برای آنها فراهم می کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار کرد:‌ باتوجه به نیات برخی واقفان مبنی بر کمک به تحصیل دانش آموزان محروم در شهرستان های بهشهر، ‌قائم شهر، بابل، تنکابن، آمل، لاریجان و ساری اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد :‌ بخش اعظم این بسته‌های کمک آموزشی و تحصیلی از محل اجرای نیات موقوفه میرزا مهدی اشرفی بهشهر و موقوفه علینقی‌کنی قائمشهر تامین می‌شود.

۱۵ هزار موقوفه، ۲۱۴ هزار رقبه، یک هزار و ۳۶۱ امامزاده، بیش از هشت هزار اماکن متبرکه شامل مسجد، تکیه، حسینیه و سقانفار از جمله موقوفات و اماکن مذهبی مازندران هستند.

نیت تعداد زیادی از موقوفات استان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) است و در این میان نیات تعدادی از موقوفات استان در راستای رفع مشکلات روز مردم از جمله پرداخت هزینه های درمان، ‌تامین بسته های آموزشی و آزادی زندانیان غیرعمد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha