دوره آموزش مربیان نجات در سیلاب از سوی جمعیت هلال احمر در سامان آغاز شد

شهرکرد - ایرنا- دوره بازآموزی تخصصی مربیان جستجو و نجات در سیلاب از سوی جمعیت هلال احمر کشور با حضور ۱۰۰ مربی از ۲۸ استان در شهرستان سامان آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سرفصل‌ و دستورالعمل امداد و نجات در سیلاب پس از گذشت سال‌ها تغییر پیدا کرده است، گفت: این دوره آموزشی با هدف آموزش دستورالعمل جدید و بازآموزی مربیان نجات در سیلاب و اعضای کارگروه تخصصی و آموزشی هلال‌احمر کشور در حال اجراست، تا این گروه آموزش‌، با حضور در استان‌ها آموزش‌ها را به امدادگران در حوزه سیلاب ارائه دهند.

مسعود مثنوی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری آیین افتتاح این دوره آموزشی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این دوره بازآموزی ۱۰۰ امدادگر نجات در سیلاب در قالب ۲ گروه شرکت دارند.

وی با اشاره به اینکه این دوره آموزشی به عنوان یک ضرورت برای امدادرسانی در سیلاب در حال اجراست، تا آموزشهای امدادگران به روزرسانی و توان امدادی آنها افزایش پیدا کند، افزود: این دوره آموزشی تا دهم مهرماه با هدف بازآموزی مربیان نجات در سیلاب اجرا می‌شود.

به گفته وی، افراد شرکت‌کننده در این دوره بازآموزی در کارگاه‌های مختلف، نجات سرنشین خودروی گرفتار شده در سیلاب، خود نجاتی، امدادرسانی در سیلاب و نجات غریق در سیلاب را آموزش می‌بینند.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در این دوره، آموزش شنای عملیاتی، اصول و مبانی هواشناسی و جریان آبی، کمک‌های اولیه در مخاطرات ناشی از آب و فوریت‌های پزشکی در آب، نجات و جستجو در محیط‌های آبی، قوانین و مسائل حقوقی در عملیات آبی، آشنایی با تجهیزات و کاربرد سخت‌افزار نجات در آب، مبانی رهاسازی، درگیری داخل آب و شیوه های حمل غریق را فرا می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، تابستان امسال امدادگران جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری ۱۲ حادثه دریایی و ساحلی را امدادرسانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha