دفاع مقدس در اوج اخلاص و ایثار رقم خورد

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: دفاع مقدس در اوج اخلاص و ایثار رقم خورد و رزمندگان از عمق جان در رکاب ولایت فقیه گام برداشتند لذا رمز موفقیت بسیج همین است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی روز پنجشنبه در اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند که همزمان با هفته دفاع مقدس در مجتمع فرهنگی غدیر برگزار شد افزود: فرهنگ اسلام جمعی است از این رو بسیجیان بهترین نمونه برای پیاده کردن این فرهنگ هستند.

وی با بیان اینکه بسیج از سازمان یافته‌ترین نهادهاست گفت: روحیه و نگاه بسیجی که همواره در تلاش برای رسیدن به کمال است باید تعمیق داده شود.

مسوول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در شرایط روز جامعه، پیوند عمیق با مهدویت و ولایت لازم بوده زیرا دشمن با تحریم اقتصادی به دنبال دور کردن مردم از انقلاب اسلامی است.

وی گفت: شناخت جریان نفاق اهمیت دارد و اگر می‌خواهیم اثر نداشته باشد باید منتظر واقعی ظهور باشیم.

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی اظهار کرد: امام شناسی و دشمن شناسی در شرایط امروز ضرورت دارد که در این زمینه باید نگاه تیزبین داشته باشیم و نسل جوان به خوبی شرایط قبل و انقلاب را بشناسد تا به قدرت تحلیل برسد.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل آزاردهنده برای هر انسانی کارهای ناقص بوده چون بشر تشنه و نیازمند کمال است افزود: بسیج به مومن واقعی شدن نزدیک است و توقع از این قشر بالا بوده تا کمال انسانی در اقدامات بسیجیان مشاهده شود.

امام جمعه موقت بیرجند با تاکید بر اینکه این فعالیت‌ها و مجاهدت‌ها نباید مانع رشد انسان در مسیر کمال شود گفت: مساله امامت، ولایت و بی اعتنایی به ائمه اطهار (ع) کم کم مرتفع و زمینه ظهور فراهم می‌شود، از آنجایی که مهدویت و اوج قله همواره در سخنان مقام معظم رهبری وجود دارد لذا بسیجیان هرگز نباید به وضع موجود راضی و باید همواره به دنبال کمال باشند.

وی افزود: انقلاب اسلامی که دست عنایت امام زمان (عج) شامل آن بوده در حال جهانی شدن است و بسیجیان باید به تعمیق آن کمک کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند هم در این نشست گفت: اقشار مختلف بسیج و کارگروه‌هایی در قالب اجلاسیه عمومی مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند فعالیت می‌کنند.

سرهنگ حسین خراسانی‌ مطلق با بیان اینکه ۴۰۰ نفر در مجمع بسیجیان بیرجند عضو هستند اظهار کرد: کار زمین مانده در جامعه زیاد است اما باید اولویت را شناسایی کرد که در این زمینه نخبگان باید ورود پیدا کنند.

وی گفت: شرط ماندگاری در جبهه حق این است که هموراه تکالیف دینی، دغدغه افراد باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بیرجند عنوان کرد: در مواردی نوع دغدغه در جامعه نخبگانی عوض شده از همین رو شاهد انحراف هستیم و می‌بینیم افرادی که در تاریخ انقلاب مجاهدت‌هایی داشته‌اند الان دغدغه دیگر و حتی در جریان فتنه حضور دارند.

رئیس مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند هم گفت: ۶ کارگروه زیرمجموعه مجمع بسیجیان فعال است که برنامه‌ها و موضوعاتی را در دستور کار دارند تا منجر به نتایج بهتر در تصمیم گیری‌های کلان شود.

محمدعلی ذاکریان افزود: موضوع فرزندآوری ۵۰ درصد موضوعات کارگروه‌ها را به خود اختصاص داده به طوری که کارگروه زن و خانواده، کارگروه بهداشت و درمان و کارگروه فرهنگی و اجتماعی، جوانی جمعیت را در دستور کار قرار داده است.

وی گفت: یکی از موضوعات اساسی کارگروه تعلیم و تربیت توانمندسازی جوامع محلی و روستایی و کارگروه آموزش، تحقیقات و فناوری به دنبال جذب افراد نخبه در عرصه‌های مختف علمی و فرهنگی است تا خدمات بیشتر به جامعه ارایه کنند.

رئیس مجمع بسیجیان شهرستان بیرجند ادامه داد: کارگروه زن و خانواده از کارگروه‌های موفق بوده که اقداماتی خوبی در حوزه عفاف و حجاب انجام داده و اکنون هویت بخشی دختران با الگوگیری از حضرت معصومه و حضرت زینب (س) و اسوه دینی از مهمترین رویکردهای آن است.

وی با اشاره به اقداماتی که کارگروه بهداشت و درمان مجمع بسیجیان در دوران کرونا ارائه کرده، گفت: اکنون تکمیل زیرساخت‌های مناسب برای جوانی جمعیت در بخش پرستاری مهمترین رویکرد این کارگروه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha