۴۴۰ تاییدیه ایمنی آسانسور در لرستان صادر شد

خرم آباد- ایرنا- مدیرکل استاندارد لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۰ تاییدیه ایمنی آسانسور در استان صادر شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل استاندارد لرستان، "وحید والی زاده مرادی" روز پنجشنبه اظهار کرد: صدور این تاییدیه ها در راستای استانداردسازی و اجرای آزمون های اولیه و ادواری آسانسورها صادر شده است.

وی افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی (مسافربری) نصب شده در کشور مشمول مقررات استانداردهای اجباری هستند و موضوع لزوم اخذ تاییدیه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری ها ابلاغ شده است.

مدیرکل استاندارد لرستان بیان کرد: شهروندان می توانند برای اطلاع از اصالت تاییدیه ایمنی آسانسور، کد ۱۰ رقمی شناسه ملی نصب شده در کابین را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت غیر معتبر بودن تاییدیه، موضوع را از طریق شماره تلفن ۳۳۲۳۸۳۹۳ داخلی ۱۱۰ به اداره کل استاندارد لرستان گزارش دهند.

بازار مصرف لرستان، زیر ذره بین استاندارد

وی افزود: همچنین در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل و به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و استمرار کیفیت محصولات تولیدی عرضه شده در بازار، در نیمه اول سال جاری، تعداد سه هزار و ۷۱۹ مورد بازرسی و ۶۷ مورد نمونه برداری از واحدهای صنفی و مراکز عرضه و توزیع کالا در سطح استان انجام شده است.

والی زاده مرادی، گفت: در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالاهای دارای نشان استاندارد و نا امن کردن بازار برای عرضه کنندگان محصولات و خدمات فاقد نشان استاندارد و بی کیفیت انجام می‌شود، کارشناسان اداره کل و شرکت های بازرسی به صورت مستمر به واحدهای صنفی مراجعه و کالاهای فاقد علامت استاندارد را شناسایی، صورتجلسه و جمع آوری می کنند.

وی افزود: چنانچه محصول نمونه‌برداری شده، در نتایج آزمون با استانداردهای ملی مربوطه مغایرت داشته باشد، به میزان امتیازات منفی اخذ شده، نسبت به تعلیق و یا ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده واحد تولیدی، اقدام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha