۷ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85242423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان: وحدت نیاز اصلی کشور در این روزها است

کاشان _ ایرنا _ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:وحدت نیاز اصلی کشور در این روزها است و وظیفه امام جمعه ایجاد وحدت در جامعه است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود: همه نیروهای داخلی ازجمله اصلاح طلب،اصولگرا و غیره همه باید متحد باشیم چون در جبهه جنگ حق و باطل قرار داریم و باید با اتحاد در مقابل جبهه باطل استکبار بایستیم و جبهه خود را تضعیف نکنیم.

وی اظهار کرد:عده ای به بنده پیامک می دهند که فرماندار کاشان در حال تغییر است و از بنده تقاضای موضع گیری دارند،امام جمعه در عزل و نصب هیچ دخالتی نمی کند،البته به شما مردم و نمازگزاران عزیز این خبر را می دهم،سه ماه قبل در ایام ثبت نام برای مجلس شورای اسلامی آقای فرماندار به دفتر ما برای یک مشورت آمد که تا امروز این مطلب را جایی نگفته ام.

حجت الاسلام حسینی گفت:فرماندار کاشان از بنده سوال کرد آیا صلاح می دانید استعفا دهم و برای مجلس داوطلب نمایندگی مجلس شوم و بنده به ایشان گفتم مقام ارشد استان جناب آقای مرتضوی استاندار محترم است و همه ما به ایشان احترام می گذاریم.

وی افزود:وقتی استاندار اصفهان به کاشان آمد بنده گفتم،همان احترامی که برای مالک اشتر در مصر گذاشته شد، باید برای آقای مرتضوی استاندار محترم اصفهان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: به فرماندار کاشان در آن جلسه گفتم خدمت آقای مرتضوی استاندار اصفهان بروید و مطلب خود را بیان کنید،ایشان هم رفت و گزارش آن را به بنده اعلام کرد به این شرح که به آقای استاندار گفتم اگر بنایی برای تغییر دارید به بنده اعلام کنید تا من استعفا دهم و در سنگر دیگری به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنم که آقای استاندار به من گفتند بنایی برای تغییر شما نداریم و از عملکرد شما رضایتمندیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد:هفته وحدت و تولد پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)از مناسبت های هفته است،خدای متعال به امت اسلامی پیامبری داده که دارای چهار صفت عظیم است.

وی اظهار کرد: اولین صفت عظیم که خداوند به پیامبر(ص) داده قرآن است چون تجلی خداوند است،اخلاق خوب،ملک عظیم یعنی واجب الاطاعه بودن و علم عظیم از دیگر صفات بزرگ پیامبر(ص) است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در کتاب کافی شریف در حدیث ششم شخصی از قریش از پیامبر(ص) پرسید به چه دلیل بر دیگر انبیای الهی ارجح هستید،ایشان پاسخ داد که نخستین کسی که به این پرسش خدا با این مضمون که سوال شد آیا من رب شما نیستم من بودم که پاسخ دادم و نخستین کسی که به خدا ایمان آورده از بین ۱۲۴هزار پیامبر من هستم.

حجت الاسلام حسینی گفت: هفته دفاع مقدس از مناسبت های هفته است،باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم،در برحه ای از زمان حاکم حجاز یه یمن حمله کرد اما بعد از هشت سال یمن با تکیه بر جمهوری اسلامی به پیروزی رسید.

وی افزود: ریاض حاضر نبود با انصارالله یمن مذاکره مستقیم داشته باشد اما اکنون به دلیل شار اقتصادی و اخلاقی حاضر به مذاکره شده چراکه ۹۸ نهاد بین الملل خواستار کمک به ۱۷ میلیون نفر از مردم یمن هستند.

وی اظهار کرد:اقتدار یمن به حدی رسیده که نیروی مسلح یمن رژه ای شبیه رژه های جمهوری اسلامی برگزار کرد و بشار اسد در جبهه دیگر مقاومت را داریم که کشورهایی که ابتدا علیه وی بودند اکنون رابطه خود را با سوریه احیا می کنند.

امام جمعه کاشان بیان کرد:در منازعه ارمنستان با آذربایجان مقام معظم رهبری موضع حکیمانه گرفتند و در سال ۱۳۹۹ فرمودند همه سرزمین های آذربایجان که توسط ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و امنیت ارامنه در سرزمین های آزاد شده حفظ شود،مرزهای بین المللی نباید تغییر کند و تروریست های تزریقی به جبهه نباید نزدیک مرز ما بیایند.

حجت الاسلام حسینی گفت:در صحنه داخلی با هم افزایی وزارت اطلاعات،سپاه پاسداران و نیروی انتظامی اقدامات درخشانی به لطف خدا انجام شد.

وی افزود:خنثی سازی همزمان ۳۰ انفجار در تهران،انهدام شبکه های تروریستی در چند استان،کشف ۴۰۰ بمب که ۴۰ بمب قرار بوده در هیات های مذهبی منفجر شود،دستگیری ۲۰۰ تروریست تکفیری،منافق و بهایی،ناکحام گذاشتن حملات سایبری به مراکز حساس کشور،دستگیری چند تروریست از اروپا و انتقالشان به تهران،ضربات مکرر به رژیم غاصب صهیونیستی و غیره ازجمله اقدامات درخشان انجام شده توسط وزارت اطلاعات،سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است و همه این افتخارات ناشی از موهبت دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در حکمت ۳۴ نهج البلاغه حضرت علی(ع) می فرمایند که شریف ترین بی نیازی رها کردن آرزوهاست،در روایات ۲ نوع آرزو داریم یکی آرزوی خوب و دیگری آرزوی بد ،حضرت علی(ع) می فرمایند بعضی آرزوها انسان را از آخرت باز می دارد و چشم بصیرت انسان را کور می کند،چنین آرزویی نباید داشته باشیم.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در دعای  مکارم الاخلاق جلبسه ۲۲ آمده که خدایا حسادت دشمن مرا به محبت تبدیل کن،حسادت یعنی اگر کسی نعمتی دارد فردی با دیدن این نعمت از خدا تقاضا کند که این نعمت از آن فرد گرفته شود،این رذیله اخلاقی به قدری بد می باشد که خداوند متعال در سوره مبارکه فلق در آیه ای اینگونه بیان می کند که خدایا از شر حسادت مخلوقات به تو پناه می برم چون این شر بسیار شدید است.

وی تصریح کرد: در روایات آمده فردی که حسد می ورزد به مقام آقایی نمی رسد بلکه ایمان انسان با حسادت ذوب می شود و راهکار حسادت طبق فرموده حضرت امام خمینی(ره) که در کتاب چهل حدیث آمده باید توحید خود را قوی کنیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: هر نعمت و استعدای که در دست هر یک از بندگان خدا قرار دارد بر اساس حکمت الهی است و ما نباید نسبت به تقسیم حکیمانه خدا بخیل باشم و به جای اینکه بگوییم خدایا این نعمت را از این فرد بگیر بگوییم باخدایا ما هم این نعمت یا بیشتر از آن را عطا کن و این دعا خوب است چون مومن غبطه می خورد اما حسد نمی ورزد.

وی افزود: خداوند در آیه ۶۷ سوره مبارکه بقره می فرمایند«وَإِذْ قَالَ مُوسَیٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً ۖ قَالُوا أَتَتَّخِذُنَا هُزُوًا ۖ قَالَ أَعُوذُ بِاللَّهِ أَنْ أَکُونَ مِنَ الْجَاهِلِینَ» یعنی و (به یاد آرید) وقتی که موسی به قوم خود فرمود که به امر خدا گاوی را ذبح کنید، گفتند: ما را به تمسخر گرفته‌ای؟ موسی گفت: پناه می‌برم به خدا از آنکه (سخن به تمسخر گویم و) از مردم نادان باشم.

وی اظهار کرد: دلیل فرمان حضرت موسی (ع) برای ذبح گاو این بود که فردی در بنی اسرائیل کشته شد،جسدش را جایی انداختند و بین ۲ قبیله نزاع شد،حضرت موسی(ع) به فرمان خداوند دستور قربانی کردن را صارد کردند،اگر دستورات الهی با ذهن ما مطابق نبود نباید انکار کنیم چون در آن اثر است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: بنی اسرائیل با پیامبر خدا بی ادبانه صحبت کردند و به حضرت موسی(ع) گفتند تو ما را به تمسخر گرفته ای، درس عبرت این واقعه این است که ما امروز باید نسبت به مقام معظم رهبری مودب باشیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: در سال های ۱۳۷۶ تا سال ۱۳۸۴ مقام معظم رهبری در یکی از خطبه های نماز جمعه از واژه خودی و غیرخودی استفاده کردند،فردی به اصطلاح روشن فکر صاحب علم و بیان در مقابل فرمایش صریح معظم له گفته بود که تقسیم جامعه به خودی و غیرخودی از تقسیمات جاهلی است و این نهایت گستاخی و بی ادبی به ساحت مقدس مقام عظمای ولایت بود.

وی افزود: برخورد حکیمانه حضرت موسی(ع) به بنی اسرائیل اینگونه بود که پناه می‌برم به خدا از آنکه (سخن به تمسخر گویم و) از مردم نادان باشم.

وی اظهار کرد: تسلیم احکام خدا بودن،بهانه گیری نکردن و مودب بودن نسبت به اولیای خدا و رعایت نهایت ادب در مقابل جاهلان درسی است که از آیه ۶۷ سوره مبارکه بقره می گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha