تجهیزات آزمایشگاهی مراکز درمانی لرستان نیازمند به روزرسانی است

خرم آباد - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تجهیزات آزمایشگاهی استان به وِیژه در بیمارستان ها نیازمند به روزرسانی است.

دکتر" علی فرهادی" روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بیمارستان های لرستان در حوزه تصویربرداری در وضعیت خوبی قرار دارند و تمام بیمارستان ها به لحاظ تصویربرداری به روز هستند اما در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی نیازمند به روز رسانی هستیم.

وی با بیان اینکه برای به روز رسانی تجهیزات استان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است اظهار داشت: طی سال های اخیر در حوزه تجهیزات بیمارستانی به ویژه در حوزه تصویربرداری، اقدامات خوبی انجام شده است.

فرهادی با اشاره به ناوگان فرسوده آمبولانس در لرستان اظهار داشت: سال ۹۸ تعدادی از آمبولانس های استان به روزرسانی و ۱۵ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه شد اما اکنون اغلب بالای ۱۵ سال استفاده شده اند و نیازمند تعمیر و به روز رسانی هستند که با توجه به اینکه مقرر شده است تعدادی آمبولانس در سطح کشور توزیع شود امید است بتوانیم سهم خوبی برای استان دریافت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون ۲۳ دستگاه سی تی اسکن در استان وجود دارد که از این مجموع ۱۸ دستگاه در بخش دولتی، سه دستگاه ویژه مراکز درمانی و ۲ دستگاه در بخش خصوصی و ۱۱ دستگاه ام آر آی، شامل۶ دستگاه دولتی ،۲ دستگاه ویژه مراکز درمانی و سه دستگاه در بخش خصوصی فعال است.

فرهادی با اشاره به افزایش تعداد اتاق های عمل در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد عنوان کرد: تعداد اتاق های عمل‌ این بیمارستان افزایش یافته و به روزرسانی شده است و در بیمارستان‌های الیگودر و نورآباد در حال افزایش تعداد اتاق‌های عمل هستیم تا خدمات مطلوب‌تری به بیماران ارائه شود.

وی تاکید کرد: همچنین عملیات اجرایی ۱۰۵ طرح بهداشتی درمانی از سال گذشته در این استان در حال انجام است که طی امسال تعدادی از این طرح ها نیز بهره برداری شده است و اکنون ۸۵ طرح بهداشتی درمانی در سطح استان با اعتبار ۲۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در حال انجام هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در حال حاضر ۱۷ بیمارستان دانشگاهی، سه بیمارستان تامین اجتماعی، پنج بیمارستان خصوصی و یک بیمارستان ارتش در سطح استان با ظرفیت ۲ هزار و ۸۰۰ تخت فعال هستند که از این مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ تخت دارای ضریب اشغال ۶۰ تا ۷۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha