ورزشکاران ایرانی فرهنگ کشور را در میادین جهانی به نمایش می گذارند

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: ورزشکاران ایرانی حاضر در میادین بین المللی نه تنها توان ورزشی، بلکه هویت، فرهنگ و اقتدار کشور را برابر دید میلیون ها نفر در جهان به نمایش می گذارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "فرهاد زیویار" روز شنبه در مراسم بدرقه ورزشکاران اعزامی استان به بازی های آسیایی و پاراآسیایی هانگژو چین اظهار کرد: انجام فعالیت های ورزشی باعث افزایش روحیه امید و نشاط در فرد می شود اما بالاترین سطح ورزش، افتخار آفرینی برای یک کشور و حس غروری است که به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه حمایت های مادی و معنوی بسیاری برای پرورش و تربیت یک قهرمان نیاز است بیان کرد: در فعالیت های ورزشی حرفه ای علاوه بر مشقت و سختی های فردی، خانواده ها نیز درگیر می شوند.

استاندار لرستان ادامه داد: ورزشکاران حرفه ای و ملی علاوه بر تعلق به خانواده متعلق به جامعه هستند و به عنوان نماینده یک ملت در میادین مختلف شرکت می کنند از این رو سفیر کشور هستند و رفتار، گفتار و کردار آنها بیانگر هویت یک ملت است.

زیویار تصریح کرد: ورزشکاری که در میادین بین المللی حضور دارد تنها نماینده ای برای عرضه توان ورزشی یک کشور نیست بلکه هویت، فرهنگ و اقتدار یک مملکت را برابر دید میلیون ها نفر در سراسر جهان به نمایش می گذارد.

پرداخت هدیه ورزشکاران لرستانی اعزامی به بازی‌های آسیایی

"سید آرش قیاسیان" مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این مراسم اظهار کرد: حمایت از ورزشکاران و قهرمانان دغدغه اصلی مجموعه ورزش استان است و این حمایت ها تا اعزام ورزشکاران به این رویداد مهم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت هدیه ۱۰۰ میلیون ریالی به هریک از ورزشکاران لرستانی حاضر در رقابت های هانگژو افزود: در این بازی ها ۱۳ ورزشکار،۲ مربی و یک داور لرستانی اعزام خواهند شد ضمن اینکه در حال حاضر ۲ ورزشکار لرستانی در بازی های آسیایی حضور دارند که در صورت کسب عناوین در مسابقات، حمایت‌های بیشتری از قهرمانان استان خواهیم داشت.

بیش از ۷۰ هزار ورزشکار سازمان یافته در قالب ۶۰۰ هیات ورزشی در این استان فعالیت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha