۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۲۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85243441
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سوخت تراکتورها در خراسان جنوبی براساس کارکرد توزیع می‌شود

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تاکنون سوخت تراکتورها براساس سطح زیرکشت هر شهرستان توزیع شده و تلاش ما این است که از آبان ماه این توزیع براساس میزان کارکرد تراکتورها باشد.

سید محمد مهدی موسویان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر سوخت تراکتورها براساس سطح زیرکشت به استان تخصیص داده می‌شود که سالانه ۲۸ میلیون لیتر سوخت در اختیار جهاد کشاوزی خراسان جنوبی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: سوختی که در اختیار استان قرار می‌گیرد با توجه به ثابت بودن سطح زیرکشت از سال ۱۳۹۲ تاکنون مقدار آن ثابت بوده‌ اما تعداد تراکتورها در این مدت افزایش چشمگیری داشته است.

رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه تاکنون هر شهرستان براساس سطح زیرکشت سوخت دریافت کرده است گفت: با توجه به ابلاغ مصوبات کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر قاچاق کالا و ارز خراسان جنوبی موظف شده‌ایم که روی ۴۰ درصد تراکتورهایی که برای بقیه کشاورزان کار می‌کنند، جی پی اس نصب کنیم.

وی افزود: مقدمات نصب جی پی اس روی تراکتورها در حال انجام است تا این اقدام در مهر به صورت کامل رقم بخورد اما در مهر ماه توزیع سوخت بین تراکتورها را به روال جاری با توجه به فصل کشت و در راستای رفاه کشاورزان خواهیم داشت و از ابتدای آبان، توزیع سوخت براساس ساعت کارکرد تراکتورها خواهد شد.

موسویان گفت: کارکرد هر تراکتور براساس جی پی اس به صورت سیستمی مشخص می‌شود، هر تراکتور هر ساعت کارکردی که از طریق جی پی اس داشته باشد، سوخت تحویل خواهد گرفت.

وی بیان کرد: البته عده‌ای از کشاورزان تراکتور شخصی دارند که برای استفاده خودشان است، حداقل سوخت بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ لیتر در سال تحویل خواهند گرفت که اگر این سهمیه نیاز آنان را رفع کند، نیاز به نصب جی پی اس ندارند اما اگر نیاز به سوخت بیشتری دارند باید نسبت به نصب جی پی اس اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha