۶۰درصد جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: یک میلیون و ۸۰ هزار و ۱۸۳ نفر معادل ۶۰ درصد جمعیت این استان زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

فریبرز نیاستی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان جمعیت استان همدان در چهار صندوق شامل ۶۵۱ هزار و ۳۸۹ نفر در صندوق روستائیان، ۲۳۷ هزار و ۶۱۴ نفر صندوق ایرانیان، ۱۲۲ هزار و ۶۵ نفر صندوق کارکنان دولت و ۶۸ هزار و ۵۷۵ نفر در صندوق اقشار عضویت دارند.

وی اضافه کرد: سازمان بیمه سلامت مکلف به زیر پوشش قرار دادن اقشار مختلف جامعه است و هم اینک روستاییان، عشایر، ساکنان شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیت، کارکنان دولت و اعضای خانواده آنها، سایر اقشار شامل مددجویان بهزیستی، مددجویان کمیته امداد، خانواده معظم شهدا و جانبازان، طلاب و روحانیان، اتباع خارجی قانونی و گروهی که بیمه گذار ندارند، یعنی به صورت فردی و خانوادگی برای پوشش بیمه خود اقدام می کنند را زیر پوشش قرار داده است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان افزود: پنج دهک اول جامعه از بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت ایرانیان به صورت رایگان از پوشش بیمه ای برخوردار هستند، سه دهک نیز براساس قانون بودجه از سال گذشته زیر پوشش قرار گرفتند و ۲ دهک دیگر نیز براساس مصوبه خرداد ماه هیات دولت در سال جاری به مجموع بیمه شدگان رایگان اضافه شده اند.

نیاستی گفت: ۲۳۷ هزار نفر در صندوق بیمه سلامت ایرانیان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که از این تعداد ۱۹۲ هزار نفر در دهک های اول تا پنجم، ۴۵ هزار نفر در دهک های ۶ تا ۱۰ قرار دارند.

وی ادامه داد: حق بیمه سلامت افرادی که در دهک یکم تا پنجم درآمدی قرار دارند رایگان بوده و این افراد از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بیمه سلامت تمامی این افراد تا پایان فروردین سال ۱۴۰۳ به صورت اتوماتیک فعال یا تمدید شده است ضمن اینکه افراد دهک های ۶ تا ۹ نیز مشمول کاهش های قابل توجه حق بیمه شدند.

مدیرکل بیمه سلامت همدان تاکید کرد: میزان پرداختی حق بیمه دهک ششم از ۳۰ به ۲۰ درصد، پرداختی دهک هفتم از ۴۰ به ۳۰ درصد و پرداختی دهک هشتم از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک نهم از ۸۰ به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

نیاستی اضافه کرد: میزان پرداختی حق بیمه دهک دهم نیز بدون تغییر باقی مانده است و افرادی که در دهک دهم درآمدی هستند باید مبلغ کامل حق بیمه سالانه معادل ۱۴ میلیون و ۳۵۲ هزار ریال به ازای هر نفر را پرداخت کنند.

وی از همه افرادی که بدون بیمه سلامت هستند خواست که به سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی اینترنتی https://csp.ihio.gov.ir برای پوشش بیمه خود اقدام و یا به صورت حضوری برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان مراجعه کنند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha