۲۴ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبر: 85140434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۵ درصد از بیمه شدگان سلامت در همدان رایگان زیرپوشش قرار گرفتند

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت همدان گفت: ۷۵ درصد از بیمه شدگان استان به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه زیر پوشش خدمات این بیمه در مراکز و موسسات درمانی کشور قرار گرفتند.

فریبرز نیاستی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیمه سلامت ایران اطلاعات بیمه‌ای بیش از ۷۸۳ هزار نفر در استان همدان را تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۳ به صورت رایگان تمدید کرده است.

او ادامه داد: از این تعداد نزدیک به ۱۰۳ هزار نفر جزو سه دهک اول درآمدی در صندوق ایرانیان، ۳۰ هزار نفر مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بیش از ۶۵۰ هزار نفر هم بیمه شده روستایی هستند که رایگان بیمه شدند.

نیاستی از هم استانی‌های بدون پوشش بیمه درمانی پایه خواست پیش از ابتلا به بیماری و بستری شدن در بیمارستان نسبت به برقراری پوشش بیمه درمانی برای خود و اعضای خانواده اقدام کنند.

وی اظهار داشت: افراد بدون بیمه درمانی پایه به صورت غیرحضوری و با مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس https://www.bimehsalamatiranian.ir ثبت نام و زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند یا برای ثبت نام به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت در سراسر استان مراجعه کنند.

وی افزود: میزان حق بیمه پرداختی توسط افراد متناسب با دهک درآمدی است که دهک درآمدی افراد توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها تعیین می شود.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اضافه کرد: افرادی که در دهک یک تا سه درآمدی قرار دارند به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت در قالب صندوق ایرانیان قرار می‌گیرند.

نیاستی ادامه داد: دهک چهارم درآمدی به بعد بر اساس ضوابط مبالغی را پرداخت می کنند که مبلغ حق بیمه مصوب سال ۱۴۰۲ برای هر فرد سالانه یک میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است.

وی گفت: بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۶۶۶* اطلاعاتی از قبیل نام و آدرس پزشک خانواده، تاریخ اعتبار بیمه درمانی را کسب کنند همچنین شماره تماس ۱۶۶۶ هم به صورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و درخواست‌های بیمه شدگان در خصوص خدمات بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت همدان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم این اداره کل شناسایی افراد محروم و کم درآمد و زیر پوشش قرار دادن این طیف بدون دریافت وجهی از آنان است.

هم اینک ۶۵۰ هزار و ۴۴۵ نفر از مردم استان همدان زیر پوشش بیمه روستائیان، ۲۰۹ هزار و ۲۰۸ نفر زیر پوشش صندوق سلامت همگانی و ایرانیان، ۱۱۸ هزار و ۸۷۸ نفر زیر پوشش صندوق کارکنان دولت و ۶۹ هزار و ۵۰۵ نفر زیر پوشش صندوق سایر اقشار قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha