۱ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85236571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانش آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: با توجه به هجمه تبلیغاتی که دشمن به راه انداخته، دانش‌آموزان باید مراقب باشند پیاده نظام و بلندگوی دشمن نشوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «محمدعلی ارزنده» روز شنبه در آئین بازگشایی مدارس در دبیرستان سردار شهید سلیمانی ملایر اظهار داشت: دانش آموزان از این فرصت به نحو احسن استفاده کنند تا با دانشی که می‌آموزند جامعه را به طرف اصلاح و توسعه حرکت دهند.

وی ادامه داد: تقارن سال‌تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس حامل پیام‌های مهمی برای دانش‌آموزان و آموزگاران است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

ضمن تبریک فرا رسیدن سال‌تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، افزود: کسی که در مدرسه خوب کسب درس، معرفت و شاگردی کند، به جایی می رسد که در عرصه عمل در بکارگیری این معرفت وظیفه خود را به نحو احسن انجام می‌دهد تا شهید سلیمانی شود.

وی با بیان اینکه کسانی‌که به مقام معرفت رسیده‌اند روی همین صندلی‌ها و سر همین کلاس‌ها نشسته‌اند، ادامه داد: اگر فرصت را غنیمت شمردیم و از این لحظات بهترین استفاده را کردیم، اولین خدمت را به خودمان برمی‌گردد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس در شب‌های عملیات جانانه بدون هیچ چشم‌داشتی می‌جنگیدند و متواضع و مخلص بودند، گفت: در سال ۱۳۵۹ در چنین روزی در اول مهر، بزرگترین عملیات هوایی توسط نیروی هوایی ارتش انجام شد و عملیات‌های بزرگی را رقم زدند.

دانش آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند

حجت الاسلام ارزنده با بیان اینکه کسی که برای خدا کار کند خدا او را کمک می‌کند، بیان کرد: رزمندگان اسلام مُبدع عملیات‌های گسترده هستند و دست خداوند با این ملت و انقلاب بود، چراکه برای رضای خدا قدم برداشتند و حرکت کردند و جان دادند.

وی خطاب به دانش‌آموزان تاکید کرد: مراقب باشید دیگران از عمرتان سوء استفاده نکنند و شما امروز که در اوج شعور و شور قرار دارید، مراقب باشید شور بر شعور غلبه نکند.

دانش آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند

برای رسیدن به ایران قوی، باید مدرسه قوی را رقم بزنیم

مدیر آموزش و پرورش ملایر نیز در این آئین اظهار داشت: این مدرسه با دستان مبارک سردار شهید سلیمانی کلنگ‌زنی و سال گذشته به بهره‌برداری رسید تا به عنوان فضایی مناسب برای تحصیل، آموزش و تربیت و پرورش دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد.

«مهدی عابدینی‌نیا» با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید در مسیر شهدا گام بردارند، افزود: شعار امسال سال‌تحصیلی جدید «ایران، مدرسه قوی ایران قوی» نامگذاری شده و باید برای رقم زدن ایران قوی، مدارس قوی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق بیانات رهبر معظم انقلاب به قله نزدیک هستیم و برای رسیدن به آن باید مدرسه قوی را رقم بزنیم، ادامه داد: ایرانی قوی است که بتواند ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) و زمینه‌ساز تمدن اسلامی باشد و بتوانیم کاری که شهدا انجام دادند، آن را به اتمام برسانیم.

مدیر آموزش و پرورش ملایر تاکید کرد: شهدا در راه ایران قوی حرکت کردند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

عابدینی‌نیا معلم قوی، دانش‌آموز قوی و خانواده قوی را سه رکن اساسی مدرسه قوی عنوان کرد و گفت: دانش‌آموز قوی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باید دارای ۱۶ ویژگی همچون تعهد، مومن، مسئولیت‌پذیر، علم نافع و وجدان کاری باشد.

دانش آموزان در برابر هجمه دشمن هوشیار باشند

به گفته وی؛ معلمی را باید تربیت کنیم که مربی باشد و متعهد و مسئولیت‌پذیر است و عرصه تعلیم و تربیت را به موقعیت یادگیری تبدیل کند و خانواده‌ای قوی است که همراه تعلیم و تربیت باشد، مسئولیت‌پذیر باشد و مدرسه را مشارکت کند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر یادآور شد: همه این اقدامات ذیل حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است و باید به خودمان این قول را بدهیم که گام‌هایی که برمی‌داریم تا چه اندازه زمینه‌ساز ظهور است در آن صورت به سمت مدرسه قوی حرکت کرده‌ایم.

عابدینی‌نیا با تاکید بر اینکه در سال‌تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ باید این صدا فریاد زده شود که مدرسه قوی باید زمینه‌ساز ظهور باشد، اظهار داشت: نباید فراموش نمی‌کنیم بسیاری از شهدا و معلمان شهیدی همچون شهید آقابیگی حتی یک روز بدون وضو وارد کلاس درس نمی‌شدند و این رمز موفقیت آنها بود.

همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال‌تحصیلی و زنگ مقاومت با حضور امام جمعه ملایر و جمعی از مسئولان به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه سردار شیهد «حاج قاسم سلیمانی» نواخته شد و ۴۲ هزار دانش‌آموز ملایری سال‌تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش ایرنا؛ در این آئین پس از اجرای نمایش ویژه هفته دفاع مقدس توسط گروه هنری «تلخ و شیرین»، از خانواده‌های شهیدان دماوندی و بیات تجلیل شد.

ملایر دارای ۲۷۸ مدرسه و بیش از ۴۲ هزار دانش‌آموز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha