شهرکرد با سه درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردسترین مرکز استان کشور شد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد با کمینه دمای سه درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین ایستگاه استان و مرکز استان‌های کشور در صبح روز یکشنبه اعلام شد.

معصومه نوروزی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین کمینه دما در سورشجان و بلداجی پنج درجه، بن و فرخشهر ۶ درجه، کوهرنگ، فارسان و ایلبگی هفت درجه، شلمزار هشت درجه، لردگان و سامان ۱۰ درجه، دوآب صمصامی ۱۱ درجه، لیرابی ۱۲ و مالخلیفه ۱۴ درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز لردگان و مالخلیفه با ۳۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه‌های استان گزارش شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تا روزهای پایانی مهر شکل‌گیری بارش موثری برای استان پیش‌بینی نمی‌شود اما پس از آن بارش‌های پاییزی در استان در مقایسه با دوره مشابه میانگین بلندمدت به حد نرمال می‌رسد.

نوروزی در خصوص وضعیت دمای هوا در پاییز امسال نیز توضیح داد: دما در مهر ۲ درجه، آبان بین یک تا ۱.۵ درجه و آذر حدود نیم درجه سانتی‌گراد بیشتر از میانگین بلندمدت برآورد می‌شود.

به گزارش ایرنا، با پایان یافتن سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ چهارمحال و بختیاری شانزدهمین سال متوالی خشکسالی خود را پشت سر گذاشت.

اگر چه در سال آبی که گذشت بارش برف در استان تا حدی بهبود یافت و موجب جاری شدن برخی چشمه‌ها شد اما این بارش‌ها در مقایسه با میانگین بلندمدت ۳۲ میلی‌متر کاهش دارد.

افزایش دمای هوا و تبخیر آب نیز در وقوع این خشکسالی‌ها تاثیرگذار بوده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha