جلب اعتماد عمومی، مهمترین عامل در تحقق راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبری است

شیراز- ایرنا- رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان فارس گفت: جلب اعتماد عمومی، مهمترین عامل در تحقق راهبردهای چهارگانه انتخاباتی مد نظر رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش ایرنا، بهروز پرنیان، روز یکشنبه در جمع تعدادی از فرمانداران استان فارس در شیراز افزود: اگر در فرایند برگزاری انتخابات به قانون عمل کنیم و در چینش اعضای هیات های نظارت و اجرایی عملکرد خوبی داشته باشیم قطعا در جلب اعتماد عمومی مردم موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر به این اعتماد خللی وارد شود در روند تحقق راهبردهای چهارگانه مد نظر رهبری خلل ایجاد خواهد شد و چنانچه بتوانیم اعتماد عمومی را جلب کنیم، امنیت، سلامت و مشارکت بالای انتخابات تضمین خواهد شد.

او اظهار کرد: باید در چینش اعضای هیات های نظارت و اجرایی از افراد خوشنام، با تقوا، با درایت و غیر وابسته به جریان های سیاسی استفاده کنیم.

عمل به قانون، ملاک عمل هیات نظارت بر انتخابات
رئیس دفتر نظارت شورای نگهبان استان فارس، عمل به قانون را ملاک عمل هیات نظارت بر انتخابات دانست و گفت: توجه به قانون را در تمام مراحل انتخابات به عنوان یک مساله مهم با جدیت مد نظر داریم.

پرنیان، انتخابات را پیشانی کار فرمانداران دانست و افزود: ما در هیات نظارت پنج اصل اساسی را به عنوان اصول حاکم بر نظارت مد نظر داریم و مورد توجه ما است که سه اصل مهم آن با هیات های اجرایی مشترک است.

وی اظهار کرد: اصل بی طرفی، اصل قانون گرایی و اصل استقلال سه اصلی است که هم برای ما و هم برای هیات های اجرایی بسیار مهم است.

او ادامه داد: یکی از مباحث مهم در نظام های سیاسی دنیا بحث مشارکت مردم در اداره امور کشور است که این مساله در قانون اساسی ما نیز که یکی از مترقی ترین قانون اساسی در دنیا محسوب می شود مورد تاکید واقع شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha