هواشناسی: رگبارهای موقت باران کرمانشاه را فرامی‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: به دلیل گذر متناوب امواجی کم دامنه از جو منطقه، رگبارهای موقت باران از فردا دوشنبه ۱۰ شهریور استان را فرا می گیرد.

سعید قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس بررسی نقشه های هواشناسی، تشدید وزش باد در سطح منطقه و غربی بودن جریان های جوی، طی ساعاتی از امروز تا صبح فردا (دوشنبه)، ممکن است سبب نفوذ غبار نسبتاً رقیق بویژه به مناطق مرزی استان شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت از فردا تا پنجشنبه، به دلیل گذر متناوب امواجی کم دامنه از جو منطقه، علاوه بر ابرناکی آسمان و در بعضی ساعات وزش باد، ممکن است در برخی نقاط شاهد رگبارهای موقت باران باشیم.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این احتمال برای روز چهارشنبه و در نیمه شمالی استان بیشتر به نظر می رسد یادآور شد: همچنین، دمای روزانه هوا که امروز به طور نسبی کاهش می یابد؛ در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سنقر با پنج درجه و خسروی با ۳۶ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوای در کرمانشاه نیز بین ۱۱ و ۳۱ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha