کلینیک سیار فن‌بازار در شهرک صنعتی بیجار برگزار شد

سنندج- ایرنا- مدیر فن بازار منطقه ای استان کردستان گفت: کلینیک سیار فن‌بازار به منظور شناسایی، به‌روز رسانی و ارتقای تکنولوژی واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی بیجار برگزار شد.

به گزارش ایرنا، علی رجبی امروز یکشنبه در جریان برگزاری کلینیک سیار فن‌بازار که با حضور اعضا هیات علمی دانشگاه کردستان، دانشجویان مقطع دکتری و مشاوران توسعه فناوری در شهرک صنعتی بیجار برگزار شد، اظهار کرد: افزون بر شناسایی نیازهای فناورانه، این کلینیک در راستای زمینه‌سازی برای برگزاری رویداد «ریورس‌پیچ» در آینده‌ای نزدیک، برگزار شده است.

«ریورس پیچ» یک رویداد کارآفرینی تقاضا محور است در این رویداد نقش‌ها معکوس هستند، به این معنی که استارتاپ‌ها ایده‌های تجاری خود را به مخاطبانی از سرمایه‌گذاران، نمایندگان شرکت‌ها، مربیان استارتاپ یا سایر افراد علاقه‌مند ارایه نمی‌کنند؛ بلکه سرمایه‌گذاران و نمایندگان شرکت‌ها مفهوم کسب‌وکار، چالش‌ها و موارد مشابه خود را به استارتاپ‌ها ارایه می‌دهند.

رجبی ادامه داد: یکی از برنامه ها و اهداف ما این است که با تلفیق خدمات حوزه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی و فن بازار استان و همچنین همراهی مراکز عملی و مشاوران کسب و کار اقداماتی در راستای توسعه فناوری صنایع کوچک استان انجام دهیم.

مدیر فن بازار منطقه ای استان کردستان افزود: در این راستا بزودی شاهد تکمیل چرخه آموزش، شناسایی و در نهایت برگزاری رویداد «ریورس پیچ» برای نخستین بار در استان خواهیم بود.

رجبی اضافه کرد: فن بازار منطقه ای استان در راستای توسعه فناوری به ویژه بارویکرد تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه اقدام به برگزاری دوره ای آموزشی با عنوان شناسایی و مستند سازی نیازهای فناورانه برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان دوره دکتری دانشگاه کردستان کرد.

وی ادامه داد: این دوره آموزشی با هدف آماده سازی و تربیت مشاوران توسعه فناوری به منظور آشنایی و توانمندسازی آنان برای ورود به بدنه صنعت طراحی شد که به منظور اجرایی کردن دوره کسب تجربه عملی فراگیران، بازدید میدانی و اجرای پروژه عملی در دل صنعت فراهم آمد و فراگیران با تهیه گزارش نهایی آموخته های خود را به کار گرفتند.

مدیر فن بازار منطقه ای استان کردستان گفت: پس از گذشت یک ماه از برگزاری دوره یک صنعت غالب؛ صنایع مربوط به حوزه خودرو بیجار به عنوان نمونه اجرایی انتخاب شد که مشاوران توسعه فناوری آموزش دیده، آموخته‏‌های خود را در جریان پروژه های واقعی اجرایی و شیوه‌های درآمدزایی حاصل از یادگیری هدفمند را به طور میدانی آموزش ببینند.

رجبی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع شرکت شهرک‌های صنعتی استان در نظر دارد فرایند آموزش عملی مطلوب را در راستای تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه با برگزاری یک رویداد« ریورس پیچ » به یک نتیجه اثربخش و ملموس به سرانجام برساند و امیدواریم این اقدام عملیاتی کم نظیر در راستای برنامه ترویج توسعه فناوری در استان و کشور باشد.

شناسایی ۱۲ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در استان

وی اعلام کرد: از سال گذشته تاکنون افزون بر ۱۲ نیاز فناورانه برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان شناسایی شده و از این تعداد پنج نیاز آنها به کمک شبکه فن بازار رفع شده است.

در قالب کلنیک سیار فن بازار از واحدهای کابل کنترل سپهر، پایا روجا پیشتاز گروس، آریا بسپار گروس، آریان فیلتر گروس، همیار پرس کبیر گروس، نوین پرس، پایا سیوان، تزریق پلاستیک ماهان، آگرین صنعت افرا گروس، سری تراشی کیاسرام، فیدار تراپ و پیشروان صنعت تراش گروس در شهرک صنعتی بیجار بازدید به عمل آمد.

بیست و سومین شبکه فن بازار کشور روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد سال ۱۳۹۹ از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، در کردستان افتتاح شد

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در چهارم اردیبهشت سال ۱۳۷۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و تاکنون به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در ۱۲ شهرک، هفت ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی زمین واگذار کرده است.

این شرکت با دارا بودن یک مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۱۵۰۰ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۷۲۰ واحد صنعتی و واحد کارگاهی زمینه اشتغال مستقیم ۱۲ هزار نفر را در استان کردستان فراهم کرده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha