استاندار گلستان دستور افزایش پاداش نایب قهرمان این استان در بازی‌های آسیایی را صادر کرد

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان در دیدار با «مهدی الفتی» ملی‌پوش گلستانی رشته ژیمناستیک و نایب قهرمانی بازی‌های آسیایی «هانگژو»، دستور افزایش پاداش این ورزشکار را معادل با پاداش مدال‌آوران طلایی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز یکشنبه پس از آیین استقبال از الفتی در دفترش، دستور داد با توجه به اینکه کسب این مدال در واقع در رشته ژیمناستیک تاریخ‌سازی کرده، مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این ورزشکار اهدا شود.

وی یادآور شد: براساس آخرین تصمیم شورای ورزش استان، قرار شد تا به مدال‌آوران طلا، نقره و برنز به ترتیب مبالغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، یک میلیارد ریال و ۷۰۰ میلیون ریال اهدا شود.

وی تصریح کرد: موفقیت هر یک از ورزشکاران گلستانی در رقابت‌های برون مرزی، در واقع من را به یاد فرزندان خودم می‌اندازد و احساس می‌کنم، این مدال‌آوران و قهرمانان، دختران و پسران خودم هستم.

استاندار گلستان گفت: پس از حضورم در استان، از مدیرکل ورزش و جوانان خواستم تا پس از کسب هر مدال در رقابت‌های آسیایی، المپیک و جهانی، خود به شخصه در مراسم تجلیل از آنان حضور داشته باشم که سال گذشته بطور کامل از جامعه هدف تجلیل شد و امسال نیز هنوز به تعدادی از مدال‌آوران در زمینه اهدا جایزه بدهکار هستیم.

زنگانه که به صحبت‌های مادر الفتی مبنی بر حمایت از فرزندش و فراهم شدن امکانات و تجهیزات تا کسب سهمیه و مدال المپیک گوش داده بود، اظهار کرد: از چنین مادر و پدری که خوب و رسا صحبت می‌کنند و مطالبه‌گری به حقی نیز دارند، باید چنین فرزند پرافتخاری پرورش یابد.

وی ادامه داد: البته این قهرمان و ورزشکار ما با بیان جمله این که مادرم تاج سرم است، ثابت کرد که بهترین خوشبختی دارد و در عین قهرمان بودن، یک پهلوان به معنای واقعی است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص اختصاص زمین برای ساخت باشگاه، در شرایط فعلی تا پیدا شدن مکان مناسب، همکاری لازم در خصوص گسترش باشگاه فعلی این قهرمان انجام خواهد شد.

استاندار گلستان گفت: در زمینه استعدادیابی و رشد و پرورش استعدادها در این رشته، بهترین مکان و فضا مدارس هستند که می‌توان ورزشکاران خوبی در بین آنان پیدا کرد.

زنگانه افزود: برای ایجاد یک مرکز استعدادیابی و آکادمی با یک حامی مالی (مجموعه یک بانک خصوصی) مذاکراتی انجام و توافقات اولیه صورت گرفته و قرار شد تا در جلسه‌ای در تهران، این موضوع نهایی و جمع‌بندی شود.

وی یادآور شد: ورزش در خون و ژن مردم این استان در رشته‌های مختلف جاری و ساری است و هر جا به رشته‌ای خاص توجه می‌شود، شاهد شکوفا شدن استعدادهای درخشان در آن رشته ورزشی هستیم.

وی تاکید کرد: در کشور و استان، ظرفیت‌های خوبی در ورزش وجود دارد، اما در گذشته مورد استفاده بهینه قرار نگرفته است.

رییس فدراسیون ژیمناستیک در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش‌های مهدی الفتی و کسب اولین مدال بازی‌های آسیایی این رشته برای ایران گفت: رشته ژیمناستیک با توجه به ظرفیت نیروی انسانی و استعدادهایی که دارد، می‌تواند همچون کبدی و رشته‌های دیگر جزو برترین‌های این استان و کشور باشد.

عابد حقدادی در این دیدار اظهار کرد: با کمی توجه به این رشته در استان، می‌توان سهم بیشتری ورزشکاران گلستانی در تیم ملی داشته باشند.

وی بیان کرد: با توجه به مدال‌آوری الفتی در این دوره از بازی‌های آسیایی، وی مشکل سربازی و استخدام نخواهد داشت، اما برای حل شدن دغدغه تمرینی خود و شاگردانش، نیازمند همت، تلاش و توجه بیشتر مسوولان گلستان است.

استاندار گلستان دستور افزایش پاداش نایب قهرمان این استان در  بازی‌های آسیایی را صادر کرد

وی تصریح کرد: استاندار کمتر استانی با توجه به حجم کارها و برنامه‌های توسعه‌ای چنین نگاه وسیع به ورزش استان و حتی کشور دارد و حضور استاندار گلستان در مراسم بدرقه ملی‌پوشان در واقع یک انگیزه مضاعف در این ورزشکاران ایجاد کرد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: الفتی در بازی‌های آسیایی در اولین‌ها توانست خط‌شکن باشد و وزیر ورزش و جوانان کسب این موفقیت را به صورت جداگانه همچون تنیس و دوچرخه‌سواری زنان تبریک گفت.

حقدادی ادامه داد: الفتی در واقع توانست با کسب این مدال در بین سایر ورزشکاران ایرانی در دیگر رشته‌های ورزشی، خوباوری، ایمان و تقوای خالص با توجه به وجود حریفات پرقدرتی همچون چین و ژاپن ایجاد کرد.

وی یادآور شد: با توجه به تمرینات مستمر الفتی در اردوهای مختلف تیم ملی و کسب عناوین متعدد، انتظار کسب مدال در بازی‌های آسیایی را داشتیم و از اکنون به بعد انتظار داریم پس از استراحتی کوتاه، این ملی‌پوش بتواند در مسابقات مختلف جهانی با کسب حدنصاب لازم، به بازی‌های المپیک سال بعد راه یابد.

وی اضافه کرد: گلستان در واقع تنها استانی است که سالن اختصاص ژیمناستیک در کشور ندارد و یک سالن هم که شاید استانداردهای لازم را نداشته باشد، در اختیار هیات شهرستان گرگان قرار دارد.

رییس فدراسیون ژیمناستیک گفت: با توجه به این کمبود و خلا در استان انتظار داریم تا در سفر دوم رییس جمهور و هیات دولت به این استان، اختصاص یک سالن تخصصی با رعایت استانداردهای جهانی به عنوان مصوبه سفر این دور قرار بگیرد.

حقدادی بیان کرد: نگاه دولت سیزدهم با توجه به انتخاب وزاریش و همچنین مدیران کلش، نشان داده و ثابت کرده یک دولت مردمی و ورزشی است.

وی یادآور شد: وجود حدود ۳۰ ورزشکار در کاروان ۲۸۹ نفره ورزشکاران اعزامی ایران به هانگژو از گلستان، عدد کم و کوچکی نیست و این نشان از تراکم ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی در این استان دارد.

وی تصریح کرد: با وزارت ورزش و جوانان نیز هماهنگی شده تا به الفتی نیز براساس تاریخ‌سازی‌اش در این رشته، پاداشی معادل پاداش مدال‌آوران طلایی داده شود.

مادر مهدی الفتی هم در این دیدار گفت: از همه چیز خود گذشتم تا پسرم را روزی در این لباس و این مدال ببینم.

محبوبه الفتی افزود: پیش از حضور امروز در این دیدار، حسی اجازه و وقت ملاقات نمی‌داد و مدیران گذشته ابراز می‌کردند که قهرمان نمی‌خواهند.

وی با بیان این که به سختی پسرم را بزرگ کردم، یادآور شد: مهدی در گرما و سرما در حیاط سالن ورزشی آزادی تمرین می‌کرد و خستگی برایش معنا نداشت.

وی به راهیابی فرزندش به فینال این بازی‌ها اشاره و تصریح کرد: برای تماشای فینال توان بلند شدن نداشتم و شب قبلش تصمیم گرفتم با رفتن به مشهد و توسل به امام رضا (ع) شاهد موفقیت فرزندم باشم که خوشبختانه و خدا را صد هزار سپاس که آن حضرت صدایم را شنید و فرزندم افتخار آفرین نظام و کشور شد.

مادر مهدی الفتی گفت: نامهربانی‌ها و ناملایمتی‌هایی که در گذشته دیده بودم من را ناامید کرده بود و حاضر بودم فرزندم به کشور دیگر برود، اما او عاشق کشور و پرچم ایران بود و به من دلداری می‌داد و مدیر کل ورزش و جوانان هم بارقه‌های امید را کمی در من زنده نگهداشت و امروز خدا را شاکرم که شاهد این موفقیت هستم.

محبوبه الفتی ادامه داد: تا امروز من با فرزندم همراهی کردم و از الان انتظار دارم شما مسوولان ارشد استان و کشور دست پدری بر سر فرزندم بکشید و او را همراهی کنید تا این موفقیت‌ها ادامه داشته باشد.

وی یادآور شد: مهدی کار می‌کرد، مکمل می‌خرید، کار می‌کرد با هزینه شخصی به مسابقات می‌رفت، کار می‌کرد و قسط‌های من را پرداخت می‌کرد و انتظار دارم نگذارید فرزندم به سرنوشت دیگر ورزشکارانی که کشور را ترک کردند، دچار شود.

مهدی الفتی هم گفت: من مادرم را تاج سر خود می‌دانم و خوشحالم که مدیران دولت سیزدهم از فدراسیون تا استان، استاندار و مدیرکل ورزش و جوانان، شرایط و ایجاد انگیزه در ادامه مسیر برایم فراهم کردند.

وی بیان کرد: این مدیران ما ورزشکاران را درک می‌کنند و حرف‌های ما را می‌فهمند و هیچگاه در مسیر ما را تنها نگذاشتند، اما یک انتظار دارم و آن این است که در مسیر تربیت، رشد و پرورش استعدادهایی که در این استان و گرگان وجود دارد، من و مجموعه ژیمناستیک را مورد حمایت قرار دهید تا از دل آنها مهدی الفتی‌های دیگر بیرون بیایند.

مهدی الفتی ژیمناستیک‌کار گلستانی تیم ملی ژیمناستیک هنری ایران، در بازی‌های آسیایی هانگژو به مدال نقره رسید و در این رشته برای کشور تاریخ‌ساز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، الفتی در فینال پرش خرک با کسب نشان نقره این رقابت‌ها و ایستادن بر سکوی نایب قهرمانی نخستین مدال تاریخ این رشته را برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

این ملی‌پوش گلستانی در رقابت با رقبای سرسختش در فینال رقابت‌های پرش خرک با کسب ۱۴.۷۸۳ امتیاز موفق به کسب مدال نقره شد.

در این رشته واتورا تانیگاوا از ژاپن با کسب ۱۵.۱۶ امتیاز به نشان طلا و محمد شارول از مالزی با کسب ۱۴.۴۶۶ امتیاز به نشان برنز این دوره از رقابت‌ها رسیدند.

پیش از این و در مسابقات فینال ۶ وسیله، محمدرضا خسرونژاد در پایان شش با امتیاز ۷۶.۷۳۰ در رده هفتم و محمدرضا حمیدی دیگر نماینده ایران در مسابقات ۶ وسلیه نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی بود که در پایان این بخش با امتیاز ۷۵.۵۳۲ در رده دهم قرار گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha