افزون بر ۶ هزار بسته معیشتی در قرار دوازدهم گیلان توزیع شد

رشت - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از توزیع افزون بر ۶ هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی در طرح قرار دوازدهم در این استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح قرار دوازدهم؛ روز ۱۲ هر ماه با توزیع بسته‌های معیشتی در شهرستان های مختلف گیلان اجرا می‌شود، افزود: خدمات اجتماعی از محل درآمد موقوفات منطبق با آن، کمک خیرین و نذورات امامزادگان هر ماه در این روز به نیت گرامیداشت مقام امام زمان (عج) به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح خدمات اجتماعی از جمله ارائه کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، کمک برای خرید دارو و تامین هزینه درمان افراد کم‌برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و میان افراد کم‌برخوردار، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی برای نیازمندان انجام می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: در اجرای این طرح در دوازدهم فروردین ماه امسال ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۲میلیارد ریال، اردیبهشت ماه هزار و ۴۰۰ بسته به ارزش ۹ میلیارد ریال، خردادماه ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، تیرماه یک هزار و ۷۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و مردادماه یکهزار و ۱۰۰ بسته به ارزش ۶ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال توزیع شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: تامین بسته های برنج برای پخت و پز در موکب‌های دایر شده در ایام اربعین از محل عواید موقوفات دارای نیات مرتبط با اطعام، هزینه های دارو و درمان، تهیه جهیزیه و کمک هزینه تامین جهیزیه، کمک به ترک و درمان اعتیاد، توزیع قواره های چادر مشکی از طریق مراکز افق بقاع متبرکه، کمک به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و توزیع غذای گرم از دیگر اقدامات در اجرای طرح قرار دوازدهم طی این مدت بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان اظهار کرد: توزیع گوشت قربانی گوسفند به تعداد ۵۰۰ راس به همت مراکز افق فعال در بقاع متبرکه از دیگر اقدامات انجام شده در اجرای طرح قرار دوازدهم از محل موقوفات است.

سال گذشته در اجرای قرار دوازدهم ۱۵ میلیارد تومان از کمک‌های خیرین، نذورات بقاع متبرکه و عواید موقوفات برای کمک به نیازمندان و ارائه خدمات اجتماعی هزینه شده‌است.

اجرای مهر تحصیلی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در گیلان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در ادامه با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی به مناسبت آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ گفت: این طرح در سال تحصیلی جدید همانند سال‌های قبل با شناسایی دانش‌آموزان کم‌بضاعت از طریق آموزش و پرورش و نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اجرا شد.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح مهر تحصیلی ۸۰۰ بسته لوازم‌التحریر و وسایل کمک آموزشی در بین دانش‌آموزان کم بضاعت گیلان توزیع شد، اضافه کرد: ۵۰۰ بسته بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی و ۳۰۰ بسته نیز برای دانش‌آموزان دوره متوسطه توزیع شد.

این مسئول، ارزش بسته‌های اهدایی را هفت میلیون ریال عنوان کرد و ادامه داد: این بسته‌ها از محل درآمد موقوفات منطبق با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت در چهار شهرستان رشت، لاهیجان، صومعه‌سرا، لنگرود و لشت نشا توزیع شده‌است.

وی اظهار کرد: خمیر کلایه و چهارپادشان لاهیجان، حاج عبدالعلی لنکرانی و ساداتی رشت، حاج صالح نویدی و آقا سید ابراهیم گوراب زرمیخ صومعه سرا، موقوفه ام البنین اکبری گالش کلامی شهرستان لنگرود و موقوفه فخر الدوله شهر لشت نشا از جمله موقوفاتی هستند که نیات مرتبط با کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت دارند.

حجت الاسلام علیزاده اظهار کرد: حمایت از دانش‌آموزان مستعد، بی‌بضاعت، تامین هزینه تحصیل و امرار معاش دانش‌آموزان، خرید لباس و لوازم التحریر برای آنان می تواند نیات وقف های واقفان و خیرین برای ثبت وقف های جدید باشد.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha