۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85245818
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اوقاف ملایر ۷۲۶ واحد مسکونی با مشارکت ارتش می‌سازد

همدان- ایرنا- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: برای ساخت ۷۲۶ واحد مسکونی در ملایر با ارتش جمهوری اسلامی ایران مشارکت کردیم تا این تعداد واحد مسکونی را با برآورد هزینه‌ای حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی احداث کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام "رضا حاجی‌زین‌العابدینی" روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ملایر افزود: اوقاف اولین مجموعه‌ای بود که برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن اعلام آمادگی کرد.

وی بیان کرد: جلسات متعددی برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان برگزار شد، اما برخی دستگاه‌های اجرایی همراهی لازم را نداشتند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: در مسکن مهر هنوز هزینه‌ها و مطالبات اوقاف از سال ۱۳۸۷ پرداخت نشده است.

حجت الاسلام زین‌العابدینی خاطرنشان کرد: خانواده وقف در خصوص توسعه شهرستان ملایر همکاری و آمادگی لازم را دارد و این امر مشروط بر این است که دستگاه‌های دیگر هم کمک کنند.

وی مطالبات وقف از دستگاه‌های اجرایی را قابل توجه دانست و افزود: امور موقوفات باید پرداخت شود، این حق مردم است و باید در خودِ شهر هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به طرح برخی مطالب در فضای مجازی در خصوص ایجاد خانه برای نیازمندان، اظهار داشت: این آمادگی را داریم که فقط در قالب شرکت تعاونی و طی مراحل قانونی، زمین برای ساخت و ساز کسانی‌که فاقد خانه هستند، واگذار شود.

حجت الاسلام زین‌العابدینی ملایر یادآور شد: ملایر در حوزه وقف در کشور، تربیت واقفان خیراندیش و حافظان قرآنی سرآمد است که نشان از درایت و نگاه خیرخواهانه مردم این شهرستان است.

کشف بیش از یک تُن مواد مخدر در ملایر

فرمانده انتظامی ملایر نیز ضمن تبریک هفته فراجا، شعار این هفته را "شهروند قانون‌مدار، پلیس خدمتگزار" عنوان کرد و صبحگاه مشترک، سرکشی از خانواده‌های شهدای فراجا و غبارروبی گلزتر شهدا را از جمله برنامه‌های این هفته برشمرد.

سرهنگ "احمد ساکی" گفت: این آمادگی را داریم که در هفته فراجا، کارشناسان انتظامی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد حضور پیدا کنند.

وی همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی برای برقراری نظم و امنیت در سطح این شهرستان را ستودنی خواند و اظهار داشت: برای تقویت امنیت و کاهش سرقت به ویژه سیم و کابل‌های برق، اداره برق اقدامات خوبی را در این زمینه دارد و شهرداری نیست به روشنایی معابر وارد عمل شده که در کاهش سرقت اثرگذار است.

فرمانده انتظامی ملایر احداث سالن ورزشی در ستاد فرماندهی را یکی از اقدامات برشمرد و ادامه داد: همزمان با اربعین حسینی این سالن برای صدور و تمدید گذرنامه مورد استفاده قرار گرفت که در بازه زمانی، حدود ۱۰ هزار گذرنامه تمدید و ثبت شد.

ملایر در وضعیت امنیتی مطلوبی قرار دارد

سرهنگ ساکی با بیان اینکه وضعیت امنیتی این شهرستان بسیار خوب و در سطح مطلوب است، ادامه داد: کنترل اراذل و اوباش به صورت ویژه در دستور کار است و طرح‌های حجمی و منطقه‌ای به صورت هفتگی و حتی روزانه انجام و مناطق آلوده پاک‌سازی می‌شود.

وی با اشاره به کاهش هفت درصدی دستگیری سارقان، گفت: امسال ۱۷۰۰ دستگیری سارق و معتاد و خرده فروش داشتیم که در این زمینه کاهش ۱۳ درصدی داریم.

فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه ملایر در اجرای طرح‌های ارتقای امنیتی رتبه اول استان را دارد، بیان کرد: در نیمه نخست امسال حدود یک تُن و ۲۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشفیات داشتیم که نسبت به سال گذشته، ۱۵ درصد افزایش کشفیات داریم.

سرهنگ ساکی اضافه کرد: در این مدت ۱۵۰۰ دستگاه موتور سیکلت و خودرو توقیف شد و ۲۵ هزار تماس با پلیس ثبت شد و ۱۱۷۹ دستگیری جلب داشتیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha