۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85244467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درآمد یک‌هزار میلیارد ریالی از محل موقوفات ملایر

همدان- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: یک‌هزار میلیارد ریال در نیمه نخست امسال از محل موقوفات شادروان «سیف‌الدوله» به عنوان بزرگترین واقف این شهرستان، درآمد داشتیم که پیش‌بینی می‌شود این رقم تا پایان سال به بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ حجت الاسلام «ابوذر عباسی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موقوفات یکی از ارکان اصلی توسعه زیرساخت‌های این شهرستان است که بخش قابل توجهی از سرانه عرصه‌های آموزشی، درمانی، خدماتی، اداری، امنیتی، انتظامی، ورزشی، فضای سبز و همچنین عرصه مساکن مهر را در اختیار قرار داده است.

وی با اشاره به تلاش‌های اوقاف در حوزه سرمایه‌گذاری، افزود: در این راستا برای ساخت ۷۲۶ واحد مسکونی در ملایر با ارتش جمهوری اسلامی ایران مشارکت کردیم تا این تعداد واحد مسکونی را با برآورد هزینه‌ای حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال به صورت مشارکتی احداث کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر ادامه داد: مجتمع تجاری مبلمان سیفیه به متراژ ۱۴ هزار مترمربع را در دست احداث داریم که یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مجتمع هزینه خواهد شد.

حجت الاسلام عباسی احداث هایپر مارکت مسکن مهر ملایر به متراژ پنج هزار مترمربع با برآورد سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و جایگاه دومنظوره سوخت نیز با حجم سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های سرمایه‌گذاری وقف در این شهرستان عنوان کرد.

وی بیان کرد: در راستای ایجاد زیرساخت‌های توسعه شهری با شهرداری ملایر تفاهم‌نامه منعقد کرده‌ایم که در این راستا یک‌هزار قطعه زمین تفکیک شد که ۵۰۰ قطعه متعلق به شهرداری است تا برای ایجاد زیرساخت توسعه شهری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

درآمد یک‌هزار میلیارد ریالی از محل موقوفات ملایر

ساخت ۷۲۶ واحد مسکونی در ملایر با مشارکت ارتش

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با تاکید بر اینکه از مهر سال گذشته تا مهر امسال، در ۲۶۵ برنامه فرهنگی و مذهبی مشارکت داشتیم، گفت: برای اجرای این برنامه‌های فرهنگی و مذهبی که در راستای اجرای نیت واقف است، سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

حجت الاسلام عباسی اطعام‌دهی با توزیع ۳۵ هزار پُرس غذای گرم به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال در راستای اجرای نیت واقف، اعطای کمک هزینه دارو و درمان و تهیه تجهیزات بیمارستانی به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال، حمایت از برخی مساجد این شهرستان در راستای نیت واقف با ۲ میلیارد ریال و برگزاری محافل و برنامه‌های قرآنی به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه ملایر برشمرد.

وی یادآور شد: ۱۵۰ مُبلّغ بومی و اعزامی در مراسم‌های ملی و مذهبی این شهرستان با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال و ۵۵ زائر کربلا اولی به هزینه‌ای بالغ بر سه میلیارد ریال به عتبات عالیات اعزام شدند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان و دانشجویان و تعمیر و تجهیز برخی مدارس هزینه کردیم و برای حمایت از زوج‌های جوان در راستای ترویج ازدواج آسان و تکریم خانواده، هشت واحد مسکونی با حداقل اجاره در اختیار زوج‌های جوان قرار دادیم.

حجت الاسلام عباسی اضافه کرد: برای ارایه خدمات رفاهی در پارک بانوان و مقبره شادروان سیف‌الدوله، بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه و برای ۹ نفر نیز اشتغال ایجاد شد.

وی از دیگر اقدامات اوقاف و امور خیریه ملایر همچنین به ۳۰ مورد تخصیص و بازبینی شناسه ملی موقوفات منفعتی، بقاع متبرکه و مساجد، سنددار کردن ۲۷۰ مورد رقبات موقوفات متصرفی منفعتی، تبدیل هفت سند مالکیت دفترچه‌ای به تک‌برگ و تکمیل، بروزرسانی و رفع نواقص ۱۱۰ پرونده حقوقی بر مبنای ورود و اسکن اطلاعات اشاره کرد.

معرفی ۱۱۰ قطعه زمین برای اجرای نهضت ملی مسکن در ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: طی یکسال گذشته اطلاعات ۲۰۰ پرونده حقوقی در سامانه بارای سازمان اوقاف و امور خیریه وارد و پنج پرونده مهم ملی و استانی و ۲۰۰ پرونده منتهی به صدور حکم تعیین تکلیف شدند.

حجت الاسلام عباسی تمدید چهار هزار سند اجاره و تنظیم ۱۵۰ سند اجاره اولیه، تنظیم یکصد دادخواست و شکوائیه، پاسخ به ۵۵۰ استعلام اشخاص حقیقی و حقوقی و ارائه یکصد مشاوره حقوقی به مستأجران و واقفان را از دیگر اقدامات طی یکسال گذشته برشمرد.

وی بیان کرد: در راستای تعمیر، تجهیز و نگهداری رقبات عرصه و عیان موقوفات و بقاع متبرکه، ۸۵ مورد با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال انجام شد.

به گفته حجت الاسلام عباسی؛ اوقاف و امور خیریه نخستین سازمان متقاضی برای کمک به دولت در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن است که در این راستا یک‌هزار و ۱۰۰ قطعه زمین بلامعارض را برای اجرای این طرح مهم ملی معرفی کردیم.

درآمد یک‌هزار میلیارد ریالی از محل موقوفات ملایر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر خاطرنشان کرد: درباره واگذاری زمین‌های موقوفی به ادارات و نهادها، شایعات زیادی در سطح شهر وجود داشت که طبق دستورالعمل سازمان اوقاف و امور خیریه زمین برای ساخت مسکن تنها در قالب تعاونی و نه به شکل دیگری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و محال است زمینی بدون مجوز و دستور نماینده ولی فقیه به کسی واگذار کنیم.

حجت الاسلام عباسی با تاکید بر اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه از هرگونه تحقیق و تفحص استقبال می‌کند، ادامه داد: این در حالیست که هر سال عملکرد این سازمان از طریق یک ارگان بازرسی به نام «مفید راهبر» مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیت واقف برای حوزه علمیه نداریم، با این وجود ۶۵ قطعه زمین برای ساخت حوزه علمیه و مصلی ملایر در اختیار قرار دادیم و ۱۶ هزار مترمربع زمین رایگان نیز در اختیار حوزه علمیه برادران این شهرستان قرار داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر یادآور شد: امسال سه وقف‌نامه جدید به ارزش تقریبی پنج میلیارد ریال وقف شد که مربوط به الحاق به سه مسجد در روستا و شهر است.

اجرای ۲۰ برنامه هفته وقف در ملایر

حجت الاسلام عباسی همچنین به فرا رسیدن هفته وقف از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه و پیش‌بینی اجرای ۲۰ برنامه همزمان با این هفته در ملایر اشاره و دیدار با امام جمعه و فرماندار ویژه ملایر، نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری همایش «یاوران وقف»، محفل انس با قرآن و سه نشست تخصصی با اصناف، جامعه قرآنی و مجموعه‌های فرهنگی را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد.

وی برگزاری تور گردشگری مذهبی، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم»، سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه و برپایی نمایشگاه دستاوردهای اوقاف و میز خدمت در میعادگاه نمازجمعه ملایر از دیگر برنامه‌های هفته وقف برشمرد و گفت: همه باید برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

به گزارش ایرنا؛ ۶۳.۵ درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است و این شهرستان دارای ۶۲۷ موقوفه منفعتی و انتفاعی و ۴۶ بقعه متبرکه است که از این تعداد، ۱۹۶ مورد موقوفه منفعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha