کشف لاشه یک راس بز وحشی از شکارچی متخلف در منطقه حفاظت شده آق‌داغ 

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: شکارچی متخلف شکار یک راس بز وحشی در منطقه حفاظت شده آق داغ این شهرستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل محیط زیست استان اردبیل، نعمت اله جوانمردی روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: بر اساس گزارش های مردمی، ماموران اجرایی پاسگاه محیط بانی لرد با همکاری نیروی انتظامی، پس از کسب مجوزهای لازم با بازرسی محل سکونت شکارچی غیرمجاز و متخلف موفق شدند لاشه یک راس بز وحشی را به همراه ادوات و لوازم شکار کشف و ضبط کنند.

وی با اشاره به تشدید برخورد با شکارچیان غیرمجاز منطقه، اظهار کرد: شکارچی دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل مراجع قضایی شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان خلخال بیان کرد: مطابق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کسی بر خلاف مقررات اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده نماید به حبس از سه‌ ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

جوانمردی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۱۰قبضه اسلحه شکاری غیر مجاز در این شهرستان کشف و ضبط شده است، اضافه کرد: گشت و کنترل شبانه روزی ماموران یگان حفاظت محیط زیست در مناطق تحت مدیریت در منطقه حفاظت شده آق داغ و مناطق آزاد به طور جدی و مستمر ادامه خواهد داشت.

وی از مردم و دوستداران محیط زیست خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی سریعا موارد را از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۵۴۰ و یا شماره ۸۷ الی ۳۳۷۴۰۰۸۵ اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل و در شهرستان‌ها به ادارات و نمایندگی‌های حفاظت محیط زیست شهرستان‌ها و پاسگاه‌های محیط بانی مستقر در منطقه اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، شهرستان خلخال با داشتن تنوع گونه های ارزشمند گیاهی و جانوری در کانون توجه و اقدامات حفاظتی و صیانتی اداره کل محیط زیست استان اردبیل قرار دارد.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال با ۹۳ هزار هکتار مساحت به دلیل کوهستانی و صخره‌ای بودن مامن و زیستگاه انواع حیوانات بوده و به عنوان بزرگترین منطقه حفاظت شده استان اردبیل و نگین شمال غرب کشور از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری است.

وجود مراتع سرسبز ، منابع آبی فراوان و وفور غذا برای وحوش زمینه مساعدی برای زیست انواع جانواران وحشی نادر از جمله پلنگ ، کفتار ، گراز، سیاه گوش ، خرس و علف‌خوارانی همچون کل ، بز وحشی و پرندگان شکاری از جمله شاهین ،عقاب ، انواع کبک ، تیهو و گوشت‌خوارانی مثل روباه ، شغال ، گرگ و انواع خزندگان در این منطقه فراهم کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha