برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص) به تبادلات علمی و فناوری جهان اسلام می‌انجامد 

اصفهان-ایرنا- مدیر اتحادیه همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه (دی ۸) گفت: در برگزاری رویداد جایزه مصطفی(ص)، تعداد زیادی از نخبگان کشورهای اسلامی از حوزه‌های مختلف جمله پزشکی و صنعت رویداد حضور داشته و با یکدیگر تعاملات خوب علمی و صنعتی برقرار کردند. 

احمر اسماعیل روز دوشنبه در حاشیه برگزاری جلسه "اچ سی ام" اعضای اتحادیه همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه(دی ۸) در اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در باره اهمیت برگزاری نشست تبادل تجربیات فناوری در حاشیه برپایی رویداد جایزه مصطفی(ص) افزود: کشورهای اسلامی هم مانند سایر کشورها در دانشگاه‌های خود بخش فناوری دارند و با حضور در چنین نشست‌هایی می‌توانند با دانشمندان، صنعتگران و فناوران دیگر ممالک به تبادل تجربیات بپردازند و این تبادل تجربیات به پیشرفت کشورهای اسلامی کمک می‌کند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه ایران درگیر تحریم است، قرار گرفتن دانشمندان و فناوران در نشست‌ها و تبادل تجربیات با یکدیگر، به اعتلای کشورهای اسلامی بویژه کشور ایران کمک می کند و در آینده فناوری نیز نقش مثبت دارد.
مدیر سازمان همکاری‌های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه با اشاره به تاثیر مثبت برگزاری رویداد مصطفی(ص) تاکید کرد: یکی از نکات مثبت جایزه مصطفی(ص) این است که شمار قابل توجهی از نُخبگان کشورها و حوزه‌های مختلف پزشکی و صنعت در این رویداد حضور داشتند و با یکدیگر تعاملات علمی و صنعتی برقرار کردند.
وی افزود: برغم تحریم ایران، من هر بار که به این کشور آمده و در رویدادهای مختلف آن شرکت کردم، از حجم فعالیتی که در زمینه‌های مختلف علمی و نوآوری آن انجام می‌شود، شگفت‌زده شدم.

به گزارش ایرنا، اتحادیه هشت کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری "دی ۸"، یک گروه اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

این اتحادیه در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷(۲۵ خرداد ۱۳۷۶) به پیشنهاد "نجم‌الدین اربکان"(رهبر حزب اسلامگرای رفاه و نخست وزیر وقت ترکیه) با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شد.

به گزارش ایرنا، پنجمین دوره رویداد «جایزه مصطفی(ص)» از ششم مهر در اصفهان آغاز شد و تا شامگاه امروز دوشنبه ادامه دارد.

بیش از یکصد نفر از دانشمندان جهان اسلام از ۴۰ کشور در پنجمین رویداد جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) در اصفهان شرکت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha