۱۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85246090
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش همکاری‌های  ایران و سوییس در زمینه علمی و فناوری

تهران- ایرنا- معاون پژوهشی وزارت علوم در دیدار با وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوییس درخصوص راه های گسترش همکاری های دو کشور در زمینه علمی و فناوری گفت وگو و بر تاسیس کرسی زبان فارسی و ایران شناسی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، هیات جمهوری اسلامی ایران در اولین روز حضور در بیستمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعهSTS در کیوتو ژاپن، با مارتینا هیرایاما وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری (SERI) دولت سوییس دیدار کرد.

در این ملاقات که در حاشیه بیستمین دوره اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه برگزار شد، پیمان صالحی و هیرایاما در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه علمی و فناوری گفتگو کردند.

در این جلسه ضمن بیان تاریخچه‌ای از ارتباطات علمی و فناوری دو کشور که در سال های گذشته از طریق مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت علوم، دانشگاه صنعتی اصفهان، بنیاد علم سوییس (SNSF) و دانشگاه علوم کاربردی زوریخ انجام شده است، در خصوص افزایش همکاری‌ها از جمله تاسیس کرسی زبان فارسی و ایران‌شناسی در سوییس، امکان بورسیه کردن دانشجویان سوییسی در ایران برای فراگیری زبان فارسی، حمایت از انجام طرح‌های پژوهشی مشترک به ویژه توسط بنیاد علم سوییس و تبادل استاد و دانشجو تاکید شد.

دو طرف در پایان این دیدار بر برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی هرچه بیشتر از ظرفیت‌های حوزه علم و فناوری برای افزایش همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

در این دیدار علاوه بر معاون پژوهشی وزارت عتف، معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی و رییس دانشگاه اراک به همراه دستیار وزیر آموزش، تحقیقات و نوآوری سوییس نیز حضور داشتند.

بیستمین اجلاس جهانی علم و فناوری در جامعه (STS) در کیوتوی ژاپن برگزار شد ‌و معاون پژوهشی وزیر علوم در میزگرد وزرای این نشست که به میزبانی وزیر آموزش، فرهنگ، ورزش و علوم و فناوری (MEXT) ژاپن برگزار شد، به تشریح دستاوردهای کشور در حوزه علم و فناوری پرداخت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha