سیاه‌نمایی در سینمای ایران مردود و اشتباه است

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برخی سینماگران ما با تولید فیلم‌هایی حقایق را وارونه نشان می دهند، گفت: سیاه نمایی در هر موضوعی در سینمای ایران مردود و اشتباه است.

به گزارش ایرنا، « تراب محمدی» شامگاه دوشنبه در دومین جشن مهر سینمای ایران و تجلیل از اساتید و هنرمندان سینمای آذربایجان شرقی در مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن تبریز افزود: برخی از سینماگران به طمع گرفتن جایزه از یک کشور خارجی و خوشایندی آن ها، چنین فیلم هایی تولید و در واقع سیاه نمایی می کنند.

وی با بیان اینکه این فیلم ها نه نمایانگر جامعه و حقایق کشور ما و نه فرهنگ و هنر این مرز و بوم تاریخی است، اظهار کرد: در سینمای هالیوود هیچ نوع سیاه نمایی از متن جامعه آمریکا دیده نمی شود بلکه آن ها کشور خود را در فیلم ها منجی و رهبر نشان می دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: با وجود اینکه تمام تروریست های دنیا را آن ها تربیت می کنند ولی در هالیوود، فیلم هایی تولید می شود که آن ها تروریست ها را از بین می برند و نجاتبخش بشریت هستند.

محمدی، با تاکید بر اینکه این موضوعات باید درسی برای سینماگران باشد، ادامه داد: سینماگران متعهد کشور نیز باید این موارد را به سینماگرانی که در این مسیر گام بر نمی دارند و به دنبال سیاه نمایی هستند، توضیح دهند.

فیلم های توقیف شده در دولت های گذشته، در دولت سیزدهم بازنگری و اکران شده است

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دولت سیزدهم در حوزه عدالت فرهنگی و هنری به خوبی عمل کرده و دولت آیت الله رئیسی بیشترین حمایت ها را از اهالی فرهنگ و هنر انجام داده است.

محمدی، افزود: در حوزه سینما نیز کمتر فیلمی در این دولت توقیف شده بلکه فیلم های توقیف شده در دولت های قبلی نیز بازنگری و اکران شده و در حوزه زیرساختی در فرهنگ و هنر نیز اقدامات خوبی انجام شده چراکه این دولت حامی هنرمندان است.

هنرمندان و سینماگران مطالبه گر بوده و حقایق جامعه را به مسوولان نشان می دهند

وی با بیان اینکه هنرمندان و سینماگران فرمایش رهبر معظم انقلاب را در حوزه جهاد تبیین به خوبی عمل می کنند، اظهار کرد: این افراد دستاوردهای نظام را از طریق فیلم های کوتاه و بلند و سایر هنرها به جامعه نشان می دهند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سینماگران به برکت نظام جمهوری اسلامی مطالبه گر بوده و حقایق جامعه را به مسوولان نشان می دهند و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بها و ارزش خوبی به اهالی هنر به ویژه هنر متعهد داده شده و از آنان حمایت می شود.

محمدی، سینما را آیینه تمام نمای حقایق یک جامعه دانست و ادامه داد: سینمای ایران در سینمای جهان صاحب کرسی هایی است که این موضوع ناشی از نبوغ و استعدادهای هنرمندان و سینماگران کشور است.

وی با اشاره به جایگاه آذربایجان شرقی و تبریز به عنوان شهر اولین ها در حوزه سینما، صنعت چاپ و انتشار اولین نشریه سینمایی کشور، یادآور شد: با وجود کمبودها و مشکلات در حوزه سینما در این استان، این کمبودها مانع پویایی و تلاش سینماگران و فیلم سازان این خطه نشده و حتی هنرمندان این استان جایزه جشنواره کن را نیز به دست آورده اند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سینمای استان این پتانسیل را دارد که به عنوان سفیر فرهنگ و هنر کشور در جشنواره های معتبر دنیا پیام رسان غنای فرهنگی و تاریخی کشور باشد.

محمدی، افزود: دقت در محتوا و تلاش برای تولید فیلم فاخر و ایجاد ساز و کار محکم در این حوزه وظیفه اهالی سینماست و فرم و محتوای فیلم ها باید در راستای ایجاد بستری مناسب برای تبلیغ ایران اسلامی باشد.

سیاه‌نمایی در سینمای ایران مردود و اشتباه است

رشد ۱۰۰ درصدی صدور مجوز ساخت فیلم در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه جشن مهر سینمای ایران از سال گذشته با تدبیر در مجموعه سازمان سینمایی این وزارتخانه پایه گذاری شده است، گفت: جامعه فیلم و سینما و مجموعه های مختلف فرهنگی و هنری استان با الگوبرداری از پیامبر مهربانی ها، رافت و عطوفت، در کنار هم مشغول فعالیت هستند.

سیدمحمدحسین بلاغی، با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی حوزه صدور مجوز ساخت فیلم در سال جاری در این استان، افزود: امسال بسیاری از جوانان استان مورد توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته اند و برای اولین بار نیز سینما فرهنگ شهرستان چاراویماق به عنوان محروم ترین منطقه استان به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: بهره برداری از این سالن سینما در شهر هفت هزار نفری قره آغاج مرکز این شهرستان، در راستای توسعه عدالت فرهنگی و ایجاد زیرساخت های سینمایی در مناطق محروم است و این روند در استان تداوم خواهد داشت.

در این مراسم از تعدادی از اساتید و فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی و خانواده هنرمند شهید غلامحسین حیدری تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha