کلنگ زنی اقامتگاه گردشگری «گواتر» دشتیاری/ راه‌اندازی دومین خانه محیط زیست

چابهار- ایرنا- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چابهار و دشتیاری گفت: کلنگ ساخت اقامتگاه (کمپینگ) گردشگری منطقه نمونه گردشگری «گواتر» دشتیاری با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال به زمین زده شد.

خیرالنساء امیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در هفته گردشگری با شعار "سفر به فردای ایران با گردشگری و سرمایه گذاری سبز" آیین پاکسازی ساحل زیبای گواتر با هدف حفظ و حمایت از محیط زیست با حضور فعالان و کنشگران گردشگری، محیط زیست، فرماندار دشتیاری و مسوولان اجرایی این شهرستان برگزار شد.

وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش گردشگر و رونق آن منوط به خسارت وارد نکردن گردشگر و جامعه محلی به محیط زیست هست که این امر نیازمند آموزش و القای حس مسوولیت پذیری در جامعه بومی در جهت حفظ محیط زیست است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری بر پاکسازی سواحل چابهار- دشتیاری و زرآباد تاکید کرد و افزود: لازمه توسعه پایدار در صنعت گردشگری حفظ و توجه به محیط زیست و ارزش‌ های زیست محیطی است.

وی از کلنگ زنی ساخت کمپینگ گردشگری منطقه نمونه گردشگری گواتر در شهرستان دشتیاری خبر داد و گفت: این طرح گردشگری با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری، جمعی از فعالان و پیمانکار پروژه و ناظران فنی سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.

امیری خاطر نشان کرد: هدف از ساخت این کمپینگ تامین زیرساخت‌های نوار ساحلی مکران به منظور رفاه حال مسافران و گردشگران است.

او تاکید کرد: توان‌های محیطی سواحل مَکُران دارای ویژگی‌های خاص گردشگری است که امید می‌رود در ایجاد بستری پویا در این توان‌ها زمینه ساز تحول بزرگ در رونق صنعت گردشگری منطقه باشیم.

کلنگ زنی کمپینگ گردشگری منطقه نمونه گردشگری گواتر دشتیاری/ راه‌اندازی دومین خانه محیط زیست

راه‌اندازی دومین خانه محیط زیست در واحد بوم گردی چیکو

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری بیان کرد: دومین خانه محیط زیست این شهرستان نیز با همکاری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اداره محیط زیست در بوم گردی چیکو با حضور فعالان محیط زیست و گردشگری راه‌اندازی شد.

وی تاکید کرد: آموزش و القای حس مسوولیت پذیری جامعه محلی و گردشگران در حفاظت صیانت از محیط زیست می‌تواند در رونق گردشگری منطقه نقش مهم و اساسی داشته باشد.

امیری گفت: خانه‌های محیط زیست با توجه به دسترسی آسان گردشگران می‌توانند مکانی مهم جهت آشنایی گردشگران به محیط زیست پیرامون برگزاری دوره‌های آموزشی در این مکان‌ها باشند.

وی افزود: در حال حاضر حدود واحد ۱۰ بوم گردی در محدوده سواحل مَکُران وجود دارد که راه‌اندازی خانه‌های محیط زیست در این بوم گردی‌ها در دستور کار قراردارد.

کلنگ زنی کمپینگ گردشگری منطقه نمونه گردشگری گواتر دشتیاری/ راه‌اندازی دومین خانه محیط زیست

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha