دولت سیزدهم ۲ هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی جاده‌های گلستان هزینه کرد

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان گفت: یکی از مشکلات استان عقب‌ماندگی در حوزه زیرساختی راه‌ها است که در دولت سیزدهم افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی و بهبود شراط جاده‌های استان هزینه شد.

به گزارش ایرنا علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و شورای هماهنگی ترافیک گلستان اظهار کرد: یکی از معضلات استان نقش موتورسیکلت‌سواران در وقوع تصادفات است که باید طرح ساماندهی موتورسیکلت‌سواران در اسرع وقت اجرایی شود.

وی بیان کرد: اجرای سرعت‌کاه‌ها یک راهبرد موثر برای کاهش سرعت در جاده‌ها و شهرهای استان است که اداره‌کل راهداری و تمامی شهرداری‌های استان مکلف و موظف هستند در هر نقطه‌ای که پلیس درخواست اجرای سرعت‌کاه داشت، به سرعت احداث سرعت‌کاه را اجرا کند.

وی اضافه کرد: همچنین رانندگان با سرعت‌های بحرانی و حادثه‌ساز با نظر کارشناسی پلیس و ثبت تخلف توسط دوربین‌ها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شوند.

استاندار گلستان بیان کرد: نصب علائم هشدار دهنده و اجرای برنامه‌های آموزش ترافیکی در راستای فرهنگ سازی در حوزه ترافیک با جدیت اجرا شود.

زنگانه تاکید کرد: بانک‌ها مکلف هستند در حوزه مسوولیت اجتماعی در مسئله ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و دوربرگردان‌ها مشارکت کنند و هر بانک یا بیمه مکلف است یک دوربرگردان یا نقطه حادثه‌خیز را ایمن کند.

دولت سیزدهم ۲ هزار میلیارد ریال برای ایمن‌سازی جاده‌های گلستان هزینه کرد

رییس پلیس‌راه فراجا هم در این جلسه گفت: هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات می‌شود و در کشور ۵۲ درصد جراحات و فوت حوادث ناشی از تصادفات است.

سردار حسن مومنی اظهار کرد: وقوع تصادف در ایران عوامل متعددی دارد که سهم عامل انسانی در آن ۵۲ درصد، راه ۲۰ درصد و وسیله نقلیه ۱۲ درصد است.

وی بیان کرد: در سال‌های اخیر شاهد افزایش تصادفات در کشور هستیم که سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس‌راه فراجا ادامه داد: پدیده جوانمرگی تصادفات در حال گسترش است به صورتی که ۲۲ درصد افراد فوت‌شده ناشی از تصادف بین ۲۱ تا ۳۰ سال سن دارند.

مومنی گفت: میانگین تصادفات موتورسیکلت سواران در کشور ۱۶ درصد و در گلستان ۳۴ درصد و متوسط کشته‌های عابران پیاده در استان گلستان ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی افزود: همجواری مزارع کشاورزی و روستاها با جاده‌های اصلی، عبور و مرور ادوات کشاورزی در جاده‌های استان، عدم وجود روشنایی مناسب در برخی مسیرهای مواصلاتی گلستان بخش مهمی از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha