به گزارش ایرنا علیمحمد زنگانه روز چهارشنبه در جلسه کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و شورای هماهنگی ترافیک گلستان اظهار کرد: یکی از معضلات استان نقش موتورسیکلتسواران در وقوع تصادفات است که باید طرح ساماندهی موتورسیکلتسواران در اسرع وقت اجرایی شود.
وی بیان کرد: اجرای سرعتکاهها یک راهبرد موثر برای کاهش سرعت در جادهها و شهرهای استان است که ادارهکل راهداری و تمامی شهرداریهای استان مکلف و موظف هستند در هر نقطهای که پلیس درخواست اجرای سرعتکاه داشت، به سرعت احداث سرعتکاه را اجرا کند.
وی اضافه کرد: همچنین رانندگان با سرعتهای بحرانی و حادثهساز با نظر کارشناسی پلیس و ثبت تخلف توسط دوربینها برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شوند.
استاندار گلستان بیان کرد: نصب علائم هشدار دهنده و اجرای برنامههای آموزش ترافیکی در راستای فرهنگ سازی در حوزه ترافیک با جدیت اجرا شود.
زنگانه تاکید کرد: بانکها مکلف هستند در حوزه مسوولیت اجتماعی در مسئله ایمنسازی نقاط حادثهخیز و دوربرگردانها مشارکت کنند و هر بانک یا بیمه مکلف است یک دوربرگردان یا نقطه حادثهخیز را ایمن کند.
رییس پلیسراه فراجا هم در این جلسه گفت: هفت درصد تولید ناخالص ملی صرف تصادفات میشود و در کشور ۵۲ درصد جراحات و فوت حوادث ناشی از تصادفات است.
سردار حسن مومنی اظهار کرد: وقوع تصادف در ایران عوامل متعددی دارد که سهم عامل انسانی در آن ۵۲ درصد، راه ۲۰ درصد و وسیله نقلیه ۱۲ درصد است.
وی بیان کرد: در سالهای اخیر شاهد افزایش تصادفات در کشور هستیم که سال گذشته ۱۹ هزار و ۴۰۰ نفر در تصادفات جان خود را از دست دادند.
رییس پلیسراه فراجا ادامه داد: پدیده جوانمرگی تصادفات در حال گسترش است به صورتی که ۲۲ درصد افراد فوتشده ناشی از تصادف بین ۲۱ تا ۳۰ سال سن دارند.
مومنی گفت: میانگین تصادفات موتورسیکلت سواران در کشور ۱۶ درصد و در گلستان ۳۴ درصد و متوسط کشتههای عابران پیاده در استان گلستان ۲ برابر میانگین کشوری است.
وی افزود: همجواری مزارع کشاورزی و روستاها با جادههای اصلی، عبور و مرور ادوات کشاورزی در جادههای استان، عدم وجود روشنایی مناسب در برخی مسیرهای مواصلاتی گلستان بخش مهمی از علل تصادفات را به خود اختصاص داده است.
نظر شما