۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85248807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیلاب به شهرستان های نوشهر و چالوس خسارت زد

۱۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۰۲
کد خبر: 85248807
سیلاب به شهرستان های نوشهر و چالوس خسارت زد

نوشهر - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت:سیلاب ناشی از بارندگی شدید عصر امروز به شهرستان های نوشهر و چالوس خسارت زد.

حسینعلی محمدی شیرکلایی شامگاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سیلاب به مناطق مزگاه، سنگ تو، صلاح الدین کلای شهرستان نوشهر خسارت وارد کرده است که نیروهای امدادی در حال خدمات رسانی هستند.

وی اظهار کرد: امروز همچنین راه دسترسی به روستای "تله " بخش مرزن آباد شهرستان چالوس در اثر جاری شدن سیل تخریب و قطع شد.

وی گفت: کارشناسان در حال بررسی دقیق خسارت وارده به این شهرستان‌ها هستند ضمن آنکه بارندگی همچنان ادامه دارد.

محمدی شیرکلایی یادآور شد: نیروهای امدادی از جمله عوامل شهرداری ها در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

شماری از روستاییان نوشهر نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کردند بارندگی شدید عصر امروز خسارت هایی به باغ ها، مزارع و راه های ارتباطی منطقه وارد کرده است که خواستار خدمت رسانی مسئولان شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران روز گذشته با اشاره به هشدارهای هواشناسی مبنی بر وقوع سیلاب محلی به آماده باش شهرستان های مازندران برای مقابل با سیلاب احتمالی در این منطقه اشاره کرد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا کشور در گزارشی به رسانه ها با اشاره به صدور هشدار نارنجی مازندران اعلام کرد امروز پنجشنبه وقوع بارش‌های سیلابی در مازندران محتمل است.

پیشتر هواشناسی روز سه شنبه با صدور هشدار سطح نارنجی، زمان فعالیت این سامانه را از صبح پنجشنبه تا صبح روز جمعه هفته جاری و منطقه اثر این سامانه را نیز در سطح استان بویژه در مناطق مرکزی و شرقی اعلام کرد.

در این اخطاریه، بارش باران، گاهی به‌صورت رگباری، وزش باد شدید موقتی رعد و برق پراکنده، احتمال تگرگ، کاهش دما بین چهار تا ۱۰ درجه سلسیوس، در ارتفاعات مه آلودگی، احتمال بارش برف در قلل مرتفع استان را نوع مخاطره این سامانه جوی اعلام شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید موقت، صاعقه، ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، احتمال خسارت به سازه‌های کم مقاوم، شکستن درختان کهن‌سال، اختلال در ناوگان حمل نقل هوایی، ریلی و جاده‌ای و آسیب به محصولات کشاورزی و طوفانی شدن دریا را نیز از اثر مخاطره این سامانه ناپایدار جوی اعلام شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha