معاون وزیر کشور:توسعه زنجیره‌های ارزش به ادبیات حاکم بر استان‌ها بدل شده است

شهرکرد -ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: امروز تکمیل و توسعه زنجیره‌های ارزش راهبردی توانسته به ادبیات حاکم بر توسعه استان‌ها تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن کوشش تبار شامگاه پنجشنبه در نشست گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری افزود: بازدیدها نشان می‌دهد در حوزه زنجیره ارزش سرنخ به درستی در استان‌ها گرفته شده و مسیر مشخص شده است.

وی اضافه کرد: امروز با انجام کار جهادی و با حمایت وزیر کشور، زنجیره‌های ارزش ۳۱ استان کشور تدوین شده است.

کوشش‌تبار با اشاره به وظیفه سنگین مدیران حوزه اقتصادی با تشکیل زنجیره‌های ارزش اظهار داشت: اعتماد بخش خصوصی به حکمرانی و دولتمردان مهمترین نتیجه توسعه زنجیره‌های ارزش به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: جوانان و سرمایه‌گذارانی که دل به رفاه جامعه خود بسته‌اند بدانند هر جا سرمایه‌گذاری انجام می‌شود اولویت با زنجیره‌های ارزش است.

وی با تاکید بر اینکه تکمیل زنجیره ارزش بادام فرصت‌های شغلی زیادی را به دنبال دارد، افزود: با تکمیل این زنجیره ریسک صادرات کاهش و با افزایش ارزش افزوده و بازاریابی مناسب و جلوگیری از خام فروشی زمینه رونق این محصول فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور بر ضرورت حضور شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران در زنجیره ارزش افزوده بادام تاکید کرد.

کوشش‌تبار با اشاره به سطح زیر کشت بادام در چهارمحال و بختیاری و فراهم بودن زمینه افزایش آن و وجود ۶۵ گونه اصلاح شده این درخت افزود: در این شرایط نباید در زمینه بسته‌بندی و صنایع بسته‌بندی محصول بادام مشکلی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به توانمندی های اقوام ایرانی به خصوص ایل بختیاری و اقوام دیگر گفت: جوانان زاگرس‌نشین باید این جسارت را وارد زنجیره ارزش بادام کنند.

شورای گفت وگو؛ زنجیره اتصال بخش خصوصی و دولت

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: شورای گفت وگو به‌عنوان زنجیره اتصال بخش خصوصی و دولت به شمار می‌رود و بخش خصوصی به عنوان سربازان اقتصادی جامعه بوده و دولتمردان خدمتگزاران آن‌ها به شمار می‌روند.

کوشش‌تبار با تاکید بر ضرورت جانشین‌پروری اظهار داشت: شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به عنوان دپارتمان حضور متفکران، باید مسائل و مشکلات را بشنوند و نسبت به حل این موانع گام بردارد.

وی با بیان اینکه برخی از شورای گفت وگوها در استان‌ها کارهای مهمی انجام می‌دهند، ادامه داد: این وظیفه تک‌تک مدیران دولتی و بانک‌هاست که مسائل و مشکلات مطرح در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی را در استان برطرف کنند و اگر این امکان فراهم نبود به شورای ملی ارسال شود.

به گفته کوشش‌تبار، شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باید مطالبه‌گر بهبود فضای کسب و کار برای فعالان اقتصادی باشد و در این مسیر کوتاه کردن فرایندهای سرمایه‌گذاری، صدور مجوزهای کسب و کار و حذف ایستگاه‌های زاید در دستورکار باشد.

وی در خصوص مشکلات واحدهای سرمایهگذاری گفت: نباید در استان چهارمحال و بختیاری ۴۱۳ بنگاه بلاتکلیف وجود داشته باشد و مشکلات این واحدها باید از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع برطرف شود.

کوشش‌تبار با تاکید بر اینکه نباید در این شرایط تعداد زیادی واحد تحت تملک بانک‌ها وجود داشته باشد، افزود: خاموشی چراغ واحدهای تولیدی موجب ایجاد موجی از ناامیدی می‌شود به همین دلیل واحدهایی که تحت تملک بانک‌ها هستند باید هر چه زودتر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تعیین تکلیف شوند.

وی با بیان اینکه ما شرمنده مردم هستیم و همه تلاش خود را برای ارتقا معیشت آنان انجام دهیم، گفت: با هیبت و عظمتی که جمهوری اسلامی در دنیا پیدا کرده است و با اقتصاد مقاومتی مبتنی بر دیپلماسی اقتصادی ، فعالیت های اقتصادی نیز گسترده‌تر دنبال می‌شود.

کوشش‌تبار گفت: در چهار محال و بختیاری ۱۲۹ طرح سرمایه‌گذاری با پیشرفت ۵۰ تا ۷۵ درصد و ۸۷ طرح بالای ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد که باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی اضافه کرد: ضریب امنیت سرمایه‌گذاری در استان باید ارتقا یابد و تقویت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: چهارمحال و بختیاری دنیایی از فرصت‌های سرمایه گذاری ناشناخته است که باید این فرصت‌ها در سامانه سازمان سرمایه‌گذاری خارجی شناسایی شود.

وی تاکید کرد: گردشگری چهار محال و بختیاری می‌تواند یکی از این فرصت‌های سرمایه‌گذاری باشد که باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم این فرصت‌ها فراهم شود.

کوشش‌تبار یادآور شد: هفته گذشته در مازندران اولین حذف روادید با روسیه انجام شد و کشورهای دیگر نیز پیش آمده اند که باید از این فرصت بهره برد.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر کشور در جشنواره بادام، شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت و بهره‌برداری لز یک واحد تولید خوراک آبزیان چهارمحال و بختیاری شرکت کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha