توسل به هنر داودی برای پیشگیری از فاجعه در وزنه برداری

تهران- ایرنا- هنرنمایی داودی در دسته فوق سنگین می تواند به سدی در برابر یک رکورد منفی در وزنه برداری ایران تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، دست خالی هشت نماینده ایران از رقابت های وزنه برداری نوزدهمین دوره بازی های آسیایی ترس از تکرار رکورد منفی ۳۰ سال گذشته را در میان کارشناسان این رشته افزایش داده است. نمایندگان وزنه برداری ایران در آخرین بار در بازی های آسیایی ۱۹۹۴ هیروشیما دست خالی دهکده بازی ها را ترک کردند. پیش از هیروشیما پولادمردان ایران در بازی های آسیایی ۱۹۹۰ نیز مدالی کسب نکرده بودند.

همچنین پولادمردان ایران ممکن است که با یک رکورد منفی دیگر نیز مواجه شوند و آن نیز عدم کسب مدال طلا در بازی های آسیایی است. ایران در بازی های آسیایی ۱۹۸۶ سئول تنها ۲ مدال برنز کسب کرد و به نشان طلا نرسید. وزنه برداران ایران در بازی های آسیایی ۱۹۸۶ سئول، پکن ۱۹۹۰ و هیروشیمایی ۱۹۹۴ به مدال طلا نرسیدند.

وزنه برداری ایران در بازی های آسیایی۱۹۵۱ دهلی نو ۷ طلا، ۱۹۵۸ توکیو ۳ طلا، ۴ نقره و یک برنز، ۱۹۶۶ بانکوک ۳ طلا و ۴ برنز، ۱۹۷۰ بانکوک ۲ طلا، یک نقره و ۳ برنز، ۱۹۷۴ تهران ۴ طلا، سه نقره و یک برنز، ۱۹۸۲دهلی نو یک طلا و ۲ نقره، ۱۹۸۶سئول ۲ برنز، ۱۹۹۸بانکوک یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز، ۲۰۰۲ بوسان یک طلا، ۳ نقره و ۳ برنز، ۲۰۰۶ دوحه یک طلا، ۲۰۱۴ اینچئون یک مدال طلا و یک نقره و در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا ۲ مدال طلا و یک نقره و یک برنز کسب کردند.

وزنه‌برداری ایران در ادوار مختلف بازی‌های آسیایی ۳۳ مدال طلا، ۳۰ نقره و ۲۰ برنز کسب کرده و دومین رشته پرافتخار کشور بعد از کشتی به شمار می‌رود.

علی داودی و آیت شریفی در صورت کسب مدال در دسته فوق سنگین می توانند از یک رکورد منفی ۳۰ ساله پیشگیری کنند داودی در صورت شکست گورمیناسیان ارمنی می تواند دیگر رکورد منفی وزنه برداری ایران را پاک کند تا پولادمردان با نشان طلا وارد کشور شوند. هر چند که کسب نشان طلای این دوره از رقابت ها دور از ذهن نیست اما ناکامی ۸۰ درصد وزنه برداران ایرانی در هانگژو ممکن است برای داودی نیز یک بار روانی ایجاد کند.

داودی و گورمیناسیان در حرکات یکضرب و دوضرب عملکرد کاملا متفاوتی دارند. وزنه بردار اجاره ای بحرینی ها یکضرب زن قهاری است و با ۲۱۷ کلوگرم رکورد آسیا را در اتیار دارد. البته او در دوضرب توانایی زیادی ندارد و داودی می تواند کاستی یکضرب را در حرکت دوضرب جبران کند تا چشم به سکوی مجموع داشته باشد. داودی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ریاض ۲۵۵ کیلوگرم را بالای سر بر اما در مهار نهایی آن ناموفق بود.

نتایج وزنه برداران ایرانی در هانگژو:

۱- ریحانه کریمی اوت در دسته ۶۴ کیلوگرم زنان

۲- حسین سلطانی پنجم دسته ۸۱ کیلوگرم مردان

۳- امیر حقوقی هشتم دسته ۹۶ کیلوگرم مردان

۴- میرمصطفی جوادی نهم دسته ۹۶ کیلوگرم مردان

۵- الهه رزاقی نهم دسته ۷۶ کیلوگرم زنان

۶- مهدی کرمی پنجم دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان

۷- رضا دهدار اوت در دسته ۱۰۹ کیلوگرم مردان

۸- سیده الهام حسینی انصراف از ادامه رقابت های دسته ۸۷ کیلوگرم زنان

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha