شاخص تخت بیمارستانی در سواحل مَکُران به ازای هر هزار نفر چهار دهم است

چابهار- ایرنا- سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: سرانه‌ی تخت بیمارستانی در کل کشور به ازای هر یک‌هزار نفر ۱.۸ تخت در سیستان وبلوچستان ۰/۹، جنوب بلوچستان ۰/۶ و در چابهار (منطقه سواحل مَکُران) ۰/۴ است.

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا دکتر ایرج ضاربان در مراسم راه اندازی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اظهارکرد: ایجاد دانشکده علوم پزشکی چابهار یک مطالبه، قشری صرفا نخبگان، فعالان حوزه‌ سلامت نیست بلکه مطالبه همه مردم بود.

وی ادامه داد: این مطالبه‌گری صحیح، اصولی و کارشناسی و به حق مردم نتیجه اش اتفاق بزرگی است که امروز رقم خورد اما اصل کار باقیست امروز نقطه شروع کار و تلاش هست.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چابهار گفت: بزرگترین سرمایه‌ سیستان و بلوچستان و سواحل مَکُران دریای نیلگون و زمین‌های حاصلخیز و غنی آن، بندر، منطقه آزاد، فرودگاه و نظایر آن نیست بلکه بزرگترین سرمایه‌ مردمی هستند که در این منطقه زندگی می‌کنند.

وی اظهار کرد: در سیستان و بلوچستان در حوزه سلامت ما مشکلات زیادی داریم، ما ۲ نعمت بزرگ و مهم امنیت و سلامت را در استان داریم که در حوزه‌ امنیت خوشبختانه خوش‌ درخشیدیم اما بال سلامت که ما هستیم قابل قبول نیست.

ضاربان تصریح کرد: در شاخص‌های بهداشتی، چابهار تنها منطقه‌ای است که پوشش سیستم شبکه آن ۵۰ درصد هست. شما در هیچ کجای کشور همچنین موردی را نخواهید دید، در همین استان ما سراوان، زابل شاخص بهداشتی شان ۱۰۰ درصد است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha