اجلاسیه‌های شهدا در استان سمنان، سنگر امروز «جهاد تبیین»

سمنان- ایرنا- سمنان از استان‌های سرآمد دوران دفاع مقدس در شاخص‌های تعداد شهید، رزمنده و جانباز، موفق به برگزاری سه اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های گرمسار، سرخه و میامی و برنامه‌ریزی برای برگزاری اجلاسیه در دیگر شهرستان‌ها با هدف تحقق «جهاد تبیین» و منویات رهبر معظم انقلاب شده، تا در بهار سال آینده این استان به برگزاری کنگره بزرگداشت سه هزار شهید، معطر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دیروز جوان بودند، پر از شور، نشاط و اشتیاق، احساس داشتند، حس محبت و علاقه در وجودشان فوران می‌کرد، طاقت دوری از خانواده نداشتند، برخی از جوانان در شرف ازدواج بودند، برخی نوعروس و داماد بودند، برخی منتظر تولد فرزندشان بودند، برخی در اوج جوانی حس زیبای پدر و مادر شدن را تجربه می‌کردند. رزمندگان چنین گوهرهای درخشانی محسوب می شدند.

مدت کوتاهی بود که کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی رنگ آرامش دیده بود، اما دیری نپایید که سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ درست ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش عراق به سرکردگی و رهبری صدام به مرزهای غرب و جنوب کشور عزیزمان ایران به صورت زمینی، هوایی و دریایی هجوم آورد و به چند فرودگاه حمله کردند و ایران به میدان نبرد حق علیه باطل تبدیل شد. جنگی تمام عیار و ناجوانمردانه شکل گرفت. جنگی که دشمن مسلح به انواع سلاح های روز دنیا بود و ایران با دستان خالی و با سلاح ایمان، بصیرت، غیرت، شجاعت، رشادت در میدان حاضر بود.

سی و یکم شهریور۱۳۵۹ درست ۱۹ ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش عراق به سرکردگی و رهبری صدام به مرزهای غرب و جنوب کشور عزیزمان ایران به صورت زمینی، هوایی و دریایی هجوم آورد و به چند فرودگاه حمله کردند و جنگ تمام عیار و ناجوانمردانه در ایران شکل گرفت، جنگی که دشمن مسلح به انواع اسلحه روز دنیا بود و ایران دستان خالی با سلاح ایمان، بصیرت، غیرت، شجاعت، رشادت.در چنین شرایطی، جوانان برومند و غیرت‌مند این مرز و بوم تجاوز دشمنان به خاک وطن را بر نتابیدند، بر قلب و احساس خود نهیب زدند و با قدرت اراده و اعتقاد و ایمان و به یاری خدای متعال، با دستان خالی از سلاح‌های روز دنیا که در اختیار دشمن بود، راهی میدان مبارزه حق علیه باطل شدند.

آری جوانان در شهریور ۵۹ با آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک وطن به هر چیز فکر می‌کردند و خود را برای هر چیز آماده کرده بودند و می‌دانستند ممکن است سخت‌ترین سرنوشت‌ها در جنگ نصیبشان شود، اما رفتند جانانه جنگیدند، عده‌ای شهید شدند، عده‌ای جانباز شدند، عده‌ای اسیر شدند و با وجود سختی‌ها و دردها تن به ذلت ندادند و با سرفرازی آزادگی به خاک وطن بازگشتند و به «آزاده» تبدیل شدند.

اکنون سخت است دیدن جوانی که دیروز پر از هیاهو و غیرت بود و در خط مقدم جبهه وجب به وجب خاک ایران را قدم می‌گذاشت و با سلاح خصم و کینه قلب دشمن را نشانه می‌گرفت، در اثر اصابت ترکش بر روی تخت بیمارستانی که حتی توان چرخاندن گردن ندارد، درازکش است و قدرت انجام کوچکترین کارهای شخصی را ندارد. سخت است دیدن پدری که موج انفجار مغز و سیستم عصبی‌اش را نشانه گرفته و در ظاهر سالم است، اما جانباز اعصاب و روان محسوب می‌شود. سخت است دیدن فرزندی که می‌گوید پدرم در جبهه شهید شده و من پدرم را ندیده‌ام و تا ابد حسرت پدر در دلش است، حسرتی که آرزویی است دست نیافتنی.

اجلاسیه‌های شهدا در استان سمنان، سنگر امروز «جهاد تبیین»

گنجینه غنی ارزش ها از هشت سال جنگ تحمیلی

هشت سال جنگ تحمیلی میراث گران‌قیمت و گنجینه معنوی ماندگار برای ملت ایران است، چرا که مردم غیور این مرز و بوم پیروزی را با ایمان و روحیه مجاهدت در راه خدا به دست آوردند و اکنون در شرایطی که دشمن در حال ایجاد جنگ روانی در کشور است، تقویت روحیه مقاومت و همدلی با یادآوری ارزش های دفاع مقدس رمز موفقیت است.

آری، ایران اسلامی با چنین سختی‌ها و مشقت‌ها به پیروزی رسید و اکنون داعیه دار امنیت در منطقه است، امنیتی که دشمنان آن را برنمی‌تابند و در زمان‌های مختلف و به بهانه‌های متفاوت به دنبال بر هم زدن دستاورد امنیت هستند.

مقاومت و ایستادگی جوانان کشور در دوران دفاع مقدس، تجلی حماسه وحدت و الگویی ماندگار در جنگ ترکیبی کنونی کشور است و انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان با تولید محتوای متناسب با ذائقه امروز جامعه و با استفاده از زبان هنر، فناوریهای روز و شیوه‌های نوین اطلاع‌رسانی، راهکار مقابله با دسیسه دشمنان است.

تغییر تاکتیک دشمن از جنگ نظامی به تحریف واقعیت در ذهن‌ها

دشمنان مانند سی و یکم شهریور ۱۳۵۹ دیگر به دنبال جنگ با ایران با سلاح گرم مانند تانک، تفنگ و مسلسل نیستند، بلکه ذهن‌ها را نشانه گرفته‌اند و با تحریف در انتشار خبرها و روایت‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی در کشور و ایجاد ناآرامی و ماهی گرفتن از آب گل‌آلود هستند و در چنین شرایطی، آگاهی‌بخشی تنها راه نقش‌برآب کردن دسیسه دشمنان است.

اکنون استان سمنان به عنوان یکی از اولین‌های کشور در تقدیم جوانان گلگون کفن برای سرافزاری ایران اسلامی در هشت سال جنگ تحمیلی به نسبت جمعیت، برگزاری دومین کنگره گرامیداشت سه هزار شهید استان در بهار ۱۴۰۳ را برنامه‌ریزی کرده و برگزاری اجلاسیه شهدا به صورت جداگانه در هر شهرستان استان سمنان مقدمه‌ای بر برگزاری کنگره گرامیداشت سه هزار شهید است که به مروز در شهرستانها در حال برگزاری است.

اجلاسیه‌های شهدا در استان سمنان، سنگر امروز «جهاد تبیین»

برگزاری اجلاسیه شهدا در سه شهرستان

سمنان از استان های سرآمد دوران دفاع مقدس در شاخص های تعداد شهید و رزمنده و جانباز، دارای هشت شهرستان سمنان، شاهرود، مهدیشهر، سرخه، گرمسار، آرادان، دامغان، و میامی است که اکنون سه اجلاسیه مربوط به شهدای شهرستان‌های گرمسار، سرخه و میامی برگزار شده و اجلاسیه شهدا در دیگر شهرستان‌ها نیز طبق برنامه ریزی در حال برگزاری است تا در نهایت بهار سال آینده، اجلاسیه‌ها به کنگره سه هزار شهید استان سمنان معطر شود.هدف از برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های مختلف استان سمنان و برگزاری دومین کنگره سه‌هزار شهید استان آموختن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهدا در نسل جوان است و مهم‌تر آنکه امنیت امروز کشور، اتفاقی به دست نیامده و حاصل پر پر شده هزاران لاله است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تاریخ دفاع مقدس حکایت جدال حق و ناحق است که ملت ایران با وحدت، انسجام و همدلی حماسه خلق کردند و اکنون با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، در کنار جنگ اقتصادی علیه کشور، تکیه بر این داشته های غنی فرهنگی راهکار امیدافزایی در جامعه و شکست دشمن است و هدف از برگزاری اجلاسیه شهدا در شهرستان‌های مختلف استان سمنان و برگزاری دومین کنگره سه‌هزار شهید استان، آموختن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهدا در نسل جوان است و مهم‌تر یادآوری اینکه امنیت امروز کشور، اتفاقی به دست نیامده و حاصل پرپرشدن هزاران لاله است.

استان سمنان بیش از سه هزار شهید در راه دفاع از ایران اسلامی تقدیم کرده است و هفت هزار و ۵۴۹ نفر از جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان را خانواده شهدا تشکیل می دهند.

اولین کنگره سه هزار شهید این استان در بهار ۱۳۹۴ برگزار شد و چاپ تمبر یادبود سه هزار شهید از جمله کارهای فاخر و به یادماندنی در نخستین تجربه بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha