۱۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85250176
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

واحد بسته‌بندی و فرآوری قارچ در رشت بهره‌برداری شد

رشت - ایرنا - واحد بسته‌بندی و فرآوری قارچ امروز شنبه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر و همایشی با این عنوان با حضور اسدالله عباسی استاندار گیلان و جمعی از مدیران استانی طی مراسمی در روستای کُلِش طالشان رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این واحد بسته بندی در سه هزار مترمربع زیربنا با ظرفیت سالانه ۹۵۰ تن و فرآوری ماده خام به میزان هزار و ۳۴۰ تن با سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیده‌است.

فاز نخست این واحد تولیدی قارچ سال ۹۸ با ۲۵۰ میلیارد ریال شامل ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی بهره برداری شد که با ۵۵ نفر اشغال سالانه ۶۶۵ تن قارچ در این واحد تولید و به کشورهای امارات متحده عربی و عراق صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به تولید ۱۴ واحد صنعتی تولید قارچ در استان گفت: ۱۴۰ واحد تولید این محصول در قالب مشاغل خانگی نیز در استان فعال است.

صالح محمدی با بیان اینکه سالانه چهار هزار و ۸۰۰ تن قارچ در گیلان تولید می شود، اظهار کرد: این میزان محصول در سطحی نزدیک به ۳۰ هزار مترمربع در واحدهای استان تولید می شود.

وی با اشاره به اهمیت بسته بندی محصول تولیدی قارچ و نقش آن در سلامت افراد خاطر نشان کرد: قارچ در تنظیم فشار خون و کلسترول بسیار مفید بوده و با مصرف آن می توان پروتئین بدون چربی را در اختیار بدن قرار داد که این مهم برای سلامت و تقویت قوای جسمانی بسیار کمک کننده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان کرد: قارچ با برخورداری از آنتی اکسیدان و سلنیوم می تواند رادیکال های آزاد در بدن را که ناشی از استرس های در حوزه زندگی شهری بوده را از بین برده و در سلامتی افراد نقش آفرین باشد.

وی با تشریح سایر فواید قارچ اظهار کرد: قارچ در حوزه بیماری های شایع شامل سرطان سینه و پروستات به دلیل برخورداری از سلنیوم می تواند کنترل و مصرف استروژن و قندهای بدن را شکسته و سلامت انسان را تضمین کند.

فرماندار شهرستان رشت نیز در این مراسم با اشاره به ۱۵ مهر روز ملی روستا و عشایر این روز را فرصتی برای ارج گذاری به روستاییان دانست و گفت: زنان و مردان روستایی با کار و تلاش در روستاها ضمن تولید و رفع مایحتاج خود در حوزه اقتصادی نیز به کشور کمک می کنند و نقش مهمی در این حوزه دارند.

وی با اشاره به پیشرفت روستاها در بخش های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: قبل از پیروزی انقلاب در حوزه روستایی دچار مشکلاتی بودیم اما به برکت خون شهدا و پیروزی انقلاب شاهد توسعه روستاها در شاخص های مختلف هستیم.

امروز پانزدهم مهرماه روز روستا و عشایر نام گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha