ابلاغ ۹۴ درصد از اوراق قضایی در استان گلستان به صورت الکترونیک است

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: اکنون ۹۴ درصد از اوراق قضایی در این استان به صورت الکترونیک به طرفین پرونده ابلاغ می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی روز شنبه در نشست شورای قضایی استان با حضور رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در گرگان، افزود: دادگستری استان در حوزه‌های مختلف روند رو به رشدی را شاهد بوده و از جهت ارائه ابلاغ الکترونیک پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی ادامه داد: برای توسعه خدمات قضایی در استان از همه ظرفیت‌های استانی و ملی استفاده می‌شود.

رییس کل دادگستری استان گلستان یادآور شد: اکنون۱۸ حوزه قضایی در استان فعال بوده و در تلاش هستیم یک حوزه جدید اضافه شود.

آسیابی گفت: سال گذشته ۲۵۶ هزار پرونده قضایی در این استان آرشیو شده در حالی که در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۱۹۴ هزار پرونده قضایی آرشیو شده است و برنامه این دادگستری دست یابی به ۵۰۰ هزار پرونده تا پایان امسال است.

وی افزود: در دادگستری استان سال گذشته حدود ۳۰ هزار پرونده بدون استفاده از کاغذ تشکیل شد، در نیمه نخست امسال این رقم به ۶۳ هزار پرونده بدون کاغذ تشکیل شده و معادل ۲۵ درصد از پرونده‌های وارده را تشکیل می‌دهد.

ابلاغ ۹۴ درصد از اوراق قضایی در استان گلستان به صورت الکترونیک است

همچنین امروز ( شنبه) طی آیینی با حضور رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه در گرگان، مرکز سرور جدید در دادگستری گلستان با هدف بیشتر شدن سرعت پاسخگویی به مراجعان و کاهش معطلی مردم در راهروی محاکم استان، بهره‌برداری شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha